کد خبر: ۱۶۲۰
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
ارتش یمن اعلام کرد که یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی را با موشک زمین به هوا در استان مأرب سرنگون کرده است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از فارس، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، امروز (شنبه)، خبر داد که ارتش این کشور توانسته یک پهپاد جاسوسی آمریکایی را در استان «مأرب» سرنگون کند.

یحیی سریع در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر اعلام کرد: «به لطف خداوند، پدافند هوایی توانست یک پهپاد جاسوسی آمریکایی از نوع "Scan Eagle" با یک موشک زمین به هوا سرنگون کند».

بر اساس این اعلام، این پهپاد در حال انجام عملیات خصمانه در حریم هوایی ناحیه «مدغل» در استان مأرب بوده که ارتش یمن آن را سرنگون می‌کند.

سریع در پایان اعلام کرد که این عملیات هدف‌گیری توسط مرکز اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» ثبت شده و به زودی صحنه‌هایی از بدنه تکه‌تکه شده پهپاد منتشر خواهد شد.

این نخستین بار نیست که ارتش یمن از جاسوسی پهپاد‌های آمریکایی در حریم این کشور خبر می‌دهد.

نیرو‌های مسلح یمن پیشتر نیز چند بار از اقدام مشابه پهپاد‌های آمریکایی خبر داده بودند.

ارتش یمن ماه گذشته نیز یک پهپاد آمریکایی از نوع اسکن ایگل را در منطقه «المشجح» استان مأرب با یک موشک زمین به هوا سرنگون کرده بود.

«اسکن ایگل»، هواپیمای بدون سرنشین ساخت شرکت «اینسیتو» است و در حال حاضر ۱۱.۲۵ میلیون دلار ارزش دارد. این پهپاد برای مکان‌یابی اهداف استفاده می‌شود.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر