کد خبر: ۱۶۶۲
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۹
بسیاری از جنگ‌افزار‌های آمریکا به دست طالبان افتاده‌اند، از تانک و هلی‌کوپتر گرفته تا خودرو‌های ضدگلوله.

ارتش آمریکا برای تجهیز و مسلح کردن نیرو‌های ارتش افغانستان میلیارد‌ها دلار جنگ افزار پیشرفته به آن‌ها تحویل داده بود. بسیاری از این جنگ‌افزار‌ها به دست طالبان افتاده‌اند، از تانک و هلی‌کوپتر گرفته تا خودرو‌های ضدگلوله.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از دویچه وله، گزارش‌های رسیده از افغانستان حکایت از تسلیم شدن سربازان ارتش این کشور دارد. بسیاری از سربازان و واحد‌های نظامی بدون مقاومت جدی سلاح‌های خود را تحویل داده یا اقدام به فرار کرده‌اند.

جنگ‌افزار‌های پیشرفته آمریکا به دست طالبان افتاد

این جنگ‌افزار‌ها و از جمله شماری از پایگاه‌های نظامی ارتش افغانستان به دست طالبان افتاده است. گفته می‌شود که ده‌ها هزار نفر از سربازان ارتش افغانستان طی هفته‌های گذشته از مقاومت در برابر حملات طالبان اجتناب ورزیده و سلاح‌های خود را بر زمین نهاده‌اند.

شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های وابسته به شبکه آنلاین طالبان در حال حاضر پر است از ویدیو‌هایی که رزمندگان طالبان را در پایگاه‌های نظامی ارتش افغانستان نشان می‌دهد.

در برخی از این ویدیو‌ها نیرو‌های طالبان سوار بر خودرو‌های نظامی دولت در حال گشت در خیابان‌ها دیده می‌شوند.

تصاویر منتشر شده از شهر قندوز، سربازان طالبان را پشت زره‌پوش‌ها و تانک‌ها نشان می‌دهند. در ویدیویی که از شهر فراه تهیه شده، شماری از جنگجویان طالبان دیده می‌شوند که سوار بر خودروی ارتش افغانستان با آرم سازمان اطلاعات این کشور در حال گشت‌زنی هستند.

حتی گفته می‌شود تعداد زیادی هلی‌کوپتر ارتش افغانستان نیز به تصرف نیرو‌های طالبان در آمده است. گرچه اعلام شده که طالبان خلبان در اختیار ندارد. اما تصرف هلی‌کوپتر‌ها توسط طالبان باعث افزایش نگرانی‌ها شده است.

جنگ‌افزار‌های پیشرفته آمریکا به دست طالبان افتاد

طالبان با این ویدیو‌ها در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغ گسترده با هدف تضعیف روحیه سربازان ارتش کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که طالبان از این جنگ‌افزار‌های پیشرفته برای حمله خود به کابل بهره گیرند.

آمریکا جنگ‌افزار‌های حساس و پیشرفته خود را از افغانستان خارج کرده است، اما این موضوع شامل آن دسته از جنگ‌افزار‌هایی نمی‌شود که آمریکا در اختیار ارتش افغانستان قرار داده است. اکنون این جنگ‌افزار‌ها به طور انبوه به دست طالبان افتاده است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر