کد خبر: ۱۸۲۵
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
۳ میلیون سرنگ نیز در مجموعه سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر تولید شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به این که هلال احمر در تعطیلات کرونایی با تمام توان در کنار مردم حضور داشت، از تولید ۳ میلیون عدد سرنگ و ارائه خدمات به بیش از ۶۸۱ هزار نفر در این بازه زمانی خبر داد.

به گزارش اکوپل نیوز، دکتر کریم همتی در خصوص اهم فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در بازه زمانی ۲۵ تا ۳۰ مردادماه گفت: پیرو مصوبات قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، خدمات جمعیت در واحد‌های درمان اضطراری، مراکز واکسیناسیون و داروخانه‌ها تقویت شد و در ایام تعطیل سراسری از روز ٢٥ مرداد تا پایان روز ٣٠ مرداد با تمام توان به مردم خدمت رسانی شد.

وی افزود: در این مدت به ۶۸۱ هزار نفر خدمات ارایه شد. در همین راستا از ۳۷۸۶ نفر استفاده و هفت بیمارستان RDH نیز راه اندازی شد.

هلال احمر در تعطیلات کرونا ۳ میلیون سرنگ تولید کرد

هلال احمر در عرصه تزریق واکسن نیز ورود کرد و در ۱۱۳ مرکز واکسیناسیون تجمعی دانشگاه‌ها به ارائه خدمت پرداخت همچنین ۱۵ مرکز واکسیناسیون توسط هلال احمر راه اندازی شد تا روند واکسیناسیون تسهیل شود و این آمادگی در مجموعه ما وجود دارد تا در صورت درخواست وزارت بهداشت بر تعداد این مراکز افزوده شود.

همتی خاطرنشان کرد: هم اکنون پنج مرکز درمانی جمعیت هلال احمر به عنوان مرکز تخصصی درمان کرونا فعالیت می‌کنند. از سوی دیگر تقریبا تمام ظرفیت بیمارستان نورافشار برای بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

ورودی اورژانس در شش روز در این بیمارستان ۱۶۹۱ مورد بود که ۱۶۵۲ نفر پس از طی کردن مراحل درمانی ترخیص شده اند و از این تعداد ۳۹ نفر همچنان بستری هستند.

۷۸۷ نفر از مراجعان در این بازه زمانی به بیمارستان نورافشار خدمات تصویربرداری دریافت کردند و به ۱۲۲۵ نفر خدمات آزمایشگاهی ارائه شد. خوشبختانه در این بازه زمانی میزان مرگ و میر در بیمارستان نورافشار به صفر رسید.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: داروخانه‌های تحت پوشش سازمان تدارکات پزشکی طی روز‌های گذشته و تعطیلات کرونایی در ایام تاسوعا وعاشورای حسینی بدون تعطیلی و بی وقفه به بیش از ۵۲۹۲ هموطن خدمات دارویی ارائه کردند.

تنها مشکل اساسی که در حوزه خدمات رسانی باعث ایجاد ازدحام مراجعان شده بود قطع سامانه‌های شرکت‌های بیمه بود که این حوزه نیز ساماندهی شد همچنین در ۱۳ داروخانه ساعت خدمات رسانی نیز افزایش یافته است تا شهروندان به‌راحتی بتوانند دارو‌های مورد نیاز خود را تامین کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص سایر فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در ایام تعطیلات کرونایی گفت: در این بازه زمانی ۳ میلیون سرنگ نیز در مجموعه سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر تولید شده است.

پس از تشکیل و اعلام مصوبات جلسه قرارگاه مبارزه با کرونا در ستاد مرکزی هلال احمر، ۳ میلیون عدد سرنگ نیز در انواع مختلف تولید شد و سبب شد تا در این حوزه نیز کشور با کمبودی مواجه نشود.

در تعطیلات هفته گذشته در سه مرحله سه میلیون و ۳۳۰ هزار دز واکسن وارد کشور و نقش موثری بر عدم توقف روند واکسیناسیون در کشور ایفا شد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر