کد خبر: ۱۸۳۴
۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۶
صادرات پوشاک ترکیه در 7 ماه امسال با ۲۷ درصد افزایش به رقم ۱۱ میلیارد و ۱۳۱ میلیون دلار رسید.

صادرات بخش پوشاک ترکیه در هفت ماه امسال با ۲۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۱ میلیارد و ۱۳۱ میلیون دلار رسید.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، اتحادیه صادرکنندگان منطقه اژه ترکیه با انتشار گزارشی اعلام کرد که میزان صادرات پوشاک کشور در دوره ژانویه تا جولای ۲۰۲۰ میلادی ۸ میلیارد و ۷۷۹ میلیون دلار بود که در مدت مشابه سال جاری با ۲۷ درصد افزایش به ۱۱ میلیارد و ۱۳۱ میلیون دلار رسیده است.

با افزایش سرعت واکسیناسیون کرونا و کاهش آثار همه‌گیری این ویروس، بازار صادرات پوشاک مجدد رونق یافته‌است.

صادرات پوشاک ترکیه طی ۷ ماه ۲۷ درصد رشد کرد

آلمان در صدر واردکنندگان پوشاک ترکیه قرار دارد. ترکیه در بازه زمانی مذکور به آلمان به ارزش ۱ میلیارد و ۸۹۷ میلیون دلار صادرات انجام داده است.

اسپانیا و انگلیس در رتبه‌های دوم و سوم صادرات پوشاک ترکیه قرار دارند. ترکیه در دوره ژانویه تا جولای سال جاری ۱۴۸ میلیون دلار هم به چک صادرات انجام داد.

بوراک سرت‌باش، رئیس اتحادیه صادرکنندگان پوشاک اژه در گفتگو با خبرنگار آناتولی اظهار داشت: به طور کلی همه ساله در ماه اوت به دلیل تعطیلات ماه کاری آرامی سپری می‌شود، اما امسال با افزایش سرعت واکسیناسیون و کاهش آثار همه‌گیری کرونا بازار رونق داشت.

وی با اشاره به اینکه محصولات این بخش در دوره‌های تابستان و پاییز ۲۰۲۰ با شیوع همه‌گیری کرونا در سراسر جهان به تولید محصولات پزشکی و بهداشتی روی آورد، گفت: با آغاز واکسیناسیون و کاهش آثار ویروس، بازار پوشاک مجدد رونق گرفته است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر