کد خبر: ۱۸۴۲
۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴
سفارتخانه‌های کشور‌های خارجی و نهاد‌های خارجی می‌توانند بمانند. نیرو‌های ما امنیت آن‌ها را تامین کرده‌اند و خطری متوجه آن‌ها نیست.

ذبیح الله مجاهد اخبار منتشر شده درباره دیدار ملا برادر، معاون سیاسی طالبان با رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را رد کرد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایسنا، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان و سرپرست وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی افغانستان در کنفرانس خبری اظهار کرد: از آمریکایی‌ها خواستیم درخواست برای تخلیه افغان‌ها را متوقف کنند.

او تاکید کرد: یکبار دیگر از مردم می‌خواهیم که به خانه‌هایشان برگردند خطری متوجه آن‌ها نیست. مشکل کابلی‌ها ازدحام در فرودگاه است ما تلاش کردیم که هرج و مرج را کنترل کنیم، ولی باز هم آمریکایی‌ها تلاش دارند که کادر مهم ما را از افغانستان بیرون کنند.

این سخنگو موضوع دیگر را سفارتخانه‌های کشور‌های خارجی و نهاد‌های خارجی دانست و افزود: ما از طریق دفتر سیاسی خود به آن‌ها گفته بودیم که نباید نگرانی داشته باشند.

سخنگوی طالبان: نهاد‌ها و سفارتخانه‌های خارجی می‌توانند بمانند

به گزارش بی‌بی‌سی، او افزود: آن‌ها می‌توانند بمانند. نیرو‌های ما امنیت آن‌ها را تامین کرده‌اند و خطری متوجه آن‌ها نیست.

او درباره حل مشکل پنجشیر گفت، این مشکل کوچک است و تلاش جریان دارد تا با گفتگو این موضوع حل شود. طالبان جنگ را خاتمه یافته می‌دانند.

او افزود: ۸۰ درصد کار پیش رفته است و مطمئن هستیم این موضوع از راه مسالمت‌آمیز حل خواهد شد.

ذبیح الله مجاهد تاکید کرد، در بخش رسانه‌ها رادیو و تلویزیون ملی کارش را آغاز کرده است. در بخش رسانه‌های آزاد یا خصوصی هم کارش را ادامه داده است.

این سخنگو تصریح کرد: اداره ترافیک کابل هم برای رفع مشکلات کابل آغاز به کار کرده است. رئیس قبلی ترافیک در سمت خود باقی مانده و دستور یافته تا کارش را انجام دهد.

به گفته مجاهد، فعالیت مراکز آموزش عالی از سرگرفته می‌شود. موانع امنیتی در سراسر شهر کابل وجود دارد که برداشته خواهند شد. ب

یمارستان‌ها و خدمات بهداشتی دوباره فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. شهرداری کابل هم در کنار بقیه ولایت‌ها فعالیت خود را آغاز کرده است. شهرداری کابل کار‌های خود را آغاز کرده و آشغال‌ها را جمع کرده‌اند.

سخنگوی طالبان اظهار کرد: شماری از ادارات خدماتی با آن که دولت اعلام نشده دستور یافته‌اند باید فعالیت خود را آغاز کنند. او از جمله از بانک مرکزی افغانستان یاد کرد و گفت از امروز یا فردا بانک‌ها آغاز به کار خواهند کرد و داد و ستد اقتصادی فردا آغاز می‌شود.

ذبیح الله مجاهد گفت: نکته مهم این است که هیچ رویداد جنایی تاکنون گزارش نشده است. نه دزدی شده نه در خانه‌های کسی وارد شده‌اند. تمام رویداد‌های امنیتی و جنایی صفر شده و این جای بسیار خوشحالی است.

مجاهد افزود: قاری یوسف سخنگوی این گروه سرپرست مرکز رسانه‌ها منصوب شده است.

او درباره آمادگی برای تمدید مهلت حضور نیرو‌های خارجی در فرودگاه کابل گفت: حضور آمریکا فعلا در تناقض با موافقتنامه ما است. ما از آمریکا می‌خواهیم که تا تاریخ تعیین شده تخلیه خود را خاتمه دهند. اگر نه، ما موضع خود را بعدا اعلام خواهیم کرد.

مجاهد تصریح کرد: من قبلا گفتم هیچ کسی تحت پیگرد نیست عفو عمومی اعلام شده است. هیچ فهرستی از افراد مورد پیگرد وجود ندارد.

وی نوع دوم کمک‌ها را مشروط عنوان کرد و گفت: برخی کمک‌ها برای اهداف خاص صورت می‌گیرد که طالبان به هیچ وجه چنین کمکی را قبول نخواهد کرد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر