کد خبر: ۱۹۹۱
۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷
ایران آماده حمایت غذایی از ملت لبنان برای کاهش رنج‌های معیشتی آنان را دارد.

سفیر ایران در بیروت با اشاره به اینکه سوخت کشتی‌های ایرانی به ملت لبنان خواهد رسید، تاکید کرد: ما به هیچ طرف منطقه‌ای و بین المللی اجازه نخواهیم داد که با ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت‌های منطقه مقابله کند..

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایسنا، محمد جلال فیروزنیا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت در گفتگو با شبکه المنار گفت که کشتی‌های ایرانی به ملت لبنان خواهد رسید و ما به هیچ طرف منطقه‌ای و بین المللی اجازه نخواهیم داد که با ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت‌های منطقه مقابله کند.

وی گفت: ما علیه سیاست گرسنه کردن ملت‌ها در کنار ملت‌های منطقه می‌ایستیم و این سیاست تنها علیه ملت لبنان نیست بلکه علیه ایران و عراق و تمام ملت‌های منطقه است.

عملیات ارسال سوخت به لبنان در چارچوب روابط برادرانه میان دو کشور است و یک تجارت قانونی به شمار می‌رود و نیازی ندارد که هیچ طرف دیگری از جمله آمریکایی‌ها در این مساله دخالت کنند.

سفیر ایران در لبنان: ایران آماده حمایت غذایی از ملت لبنان است

فیروزنیا با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه نفت ایران تحریم است تاکید کرد: این تحریم‌ها یکجانبه و غیرقانونی و غیرمشروع است و آمریکایی‌ها حق دخالت ندارند، این مساله مختص لبنانی‌ها و ایرانی‌ها است و هیچ ربطی به آمریکایی‌ها ندارد.

سفیر کشورمان تاکید کرد: درخصوص جزئیات چگونگی رسیدن نفتکش‌ها به لبنان باید گفت که این مساله به طرف ایرانی مربوط نمی‌شود بلکه مربوط به طرف لبنانی و برادران حزب الله و طرف‌های ذیربط است.

وی درخصوص پرونده برق نیز گفت: در مراحل مختلف پیشنهاد حل مشکلات برق را به‌دولت لبنان دادیم و ما توانایی‌هایی در این زمینه داریم.

هم اکنون هم پروژه ساخت ایستگاه‌های تولید برق در سوریه وجود دارد. ما در این زمینه پروژه‌هایی داریم و خیلی وقت پیش پیشنهاد دادیم، اما تاکنون جواب رسمی دریافت نکرده‌ایم، پیشنهادات و آمادگی‌ها همچنان وجود دارد و امیدواریم که‌ دولت لبنان به ما پاسخ دهد.

مساله برق رسانی و زیرساخت‌ها توسط شرکت‌های ایرانی از زمان بازسازی لبنان بعد از جنگ ۲۰۰۶ وجود دارد.

فیروزنیا خاطرنشان کرد: به نظر می‌آید که برخی طرف‌های خاص مانع پاسخ لبنان به این پیشنهادات می‌شوند و ما شرایط لبنان را درک می‌کنیم، اما وظیفه و ماموریت ما این است که این پیشنهادات و اعلام آمادگی‌ها ادامه دهیم.

ما اکنون به ویژه در سایه دولت جدید آمادگی داریم و اراده قوی برای همکاری و برطرف کردن نیاز‌های دولت و ملت لبنان وجود دارد.

وی درخصوص دارو‌های ایرانی گفت که دارو‌های ایران در منطقه و جهان معروف هستند و وزرای بهداشت لبنان از شرکت‌های داروسازی ایران بازدید کرده اند و امیدواریم که راه رسیدن دارو‌های ایرانی به لبنان باز شود.

درخصوص مواد غذایی نیز سفیر کشورمان تاکید کرد: ایران آماده حمایت غذایی از ملت لبنان برای کاهش رنج‌های معیشتی آنان را دارد.

وی در ادامه گفت که ایران به قدرت مقاومت افتخار می‌کند و مقاومت اکنون قوی‌تر از هر زمان دیگری است و در راستای تقویت ثبات و امنیت در لبنان تلاش می‌کند و نقش برجسته و موثری در ایجاد امنیت در منطقه و مبارزه با تروریسم نیز ایفا می‌کند.

سفیر کشورمان گفت که ایران بعد از جنگ ۲۰۰۶ در بازسازی لبنان به این کشور کمک کرد و حتی در جنگ نیز در کنار لبنان ایستاد.

وی گفت که ایران پیشنهادات رسمی برای سخت راه‌ها و پل‌ها و زیرساخت‌های دیگر به لبنان داده است.

فیروزنیا همچنین تاکید کرد که جمهوری اسلامی برای حمایت از ارتش لبنان نیز اعلام آمادگی کرده و این پیشنهاد‌ها همچنان وجود دارد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر