کد خبر: ۲۱۹۲
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹
با بررسی طرح آزادسازی واردات خودرو در صحن علنی مجلس، بازار خودروهای خارجی در رکود فرو رفت.

با بررسی طرح آزادسازی واردات خودرو در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در روز جاری (یکشنبه، ۲۱ شهریورماه)، اخبار دریافتی حاکی از حاکم شدن رکود کامل بر بازار خودور‌های خارجی در پایتخت و قفل شدن معاملات است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، امروز خریداران و فروشندگان خودرو‌های خارجی دست از خرید و فروش کشیده‌اند و بازار به نوعی منتظر تصمیم نهایی مجلس است.

برخی کارشناسان معتقدند: تاثیر این صحبت‌ها این است که بازار همچنان در شرایط رکود و عدم فعالیت باقی می‌ماند، اما اگر طرح آزادسازی اجازه داده شود، می‌تواند به تغییر شدید شرایط فعلی بازار بیانجامد.

طرح مجلس باعث رکود در بازار خودرو شد

«کوروش طواحن» نمایشگاه‌دار خودرو‌های خارجی در شمال پایتخت در این زمینه معتقد است: با توجه به اینکه عمده خودرو‌های خارجی موجود در بازار از مدل ۲۰۱۷ و در اندک مواردی مدل ۲۰۱۸ هستند، ورود خودرو‌های جدید می‌تواند به شکست شدید قیمت‌ها در این مدل‌ها بیانجامد.

وی گفت: در این صورت و به شرط اینکه نرخ دلار به کانال‌های بالاتر صعود نکند، کاهش قیمت بین ۲۰ تا حتی ۵۰ درصد در خودرو‌های خارجی مدل ۲۰۱۸ و پایین‌تر محتمل است.

بررسی سایت‌های خودرویی و فضای مجازی در روز جاری حاکی از قیمت یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومانی رنو تالیسمان مدل ۲۰۱۸ با ۱۵ هزار کیلومتر کارکرد، ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومانی سانتافه سفید رنگ مدل ۲۰۱۷ صفر کیلومتر، سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی فولکس واگن تیگوان مدل ۲۰۱۸ صفر کیلومتر و سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومانی لکسوس NX هیبریدی ۳۰۰ h است.

همچنین امروز هر دستگاه بنز کلاس E ۲۰۰ حدود ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، بی. ام؛ و X ۴ مدل ۲۰۱۷ با ۴۰ هزار کیلومتر کارکرد به چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و هر دستگاه بی. ام؛ و سری i مدل ۲۰۱۶ با سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر کارکرد به ۱۱ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شد.

یک فعال دیگر بازار خودرو گفت: در صورت باز شدن در‌های کشور به روی واردات، باید مراقب بود مشکلاتی که در گذشته در این شرایط داشتیم دوباره تجربه نشود.

وی ادامه‌ داد: در گذشته شاهد بودیم برخی با جمع‌آوری شناسنامه از دیگران، به واردات تعداد زیادی خودرو اقدام می‌کردند یا تحت تاثیر تقاضای زیاد، قیمت خودرو در کشور‌های همجوار افزایش می‌یافت که امید می‌رود این شرایط مدیریت شود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر