- محمد بن سلمان: جامعه جهانی مانع حمله اسرائیل به خاک ایران شود
- عباس عراقچی: خوش بینی ممکن است موجه باشد، اما فقط با احتیاط زیاد
- اعلام جرم علیه دو مدیر رسانه به دلیل اظهارات سخیف درباره مذاکرات هستهای
- بیشترین درخواست پناهندگی مربوط به کدام کشور اروپایی است؟
- شلیک ۹ گلگوله به یک نوجوان اوتیسمی توسط پلیس آیداهو
- شاغلان کدام کشور اروپایی درآمد کمتری دارند؟
- کوچکترین ضربان ساز قلب جهان ساخته شد
- عباس عراقچی: عجله ای برای ارتباط با دولت سوریه نداریم
- حضور در لیست سیاه FATF عامل افشای اطلاعات کشور است
- علی شمخانی: ایران برای توافق متوازن آمده، نه تسلیم
- مرگ تلخ ۲ قاضی کهگیلویه و بویراحمدی در یک تصادف
- احمد خاتمی: امکان مذاکره بر سر غنی سازی، فعالیتهای موشکی و حضور منطقهای ایران وجود ندارد
- چین سفارش هواپیماهای بوئینگ را متوقف کرد
- بانک سپه هک نشده بلکه داده ها سرقت شده است
- فرمانده نیروی زمینی ارتش: دشمن شرارتی در سر داشته باشد ارتش سر را از بدن او جدا می کند
- حسین مرعشی: مطمئن باشید ایران لیبی نمیشود/ ایران رهبری هوشمندی دارد
به راهبری هوشمند فضای مجازی و فرهنگی نیاز داریم
بر اساس نظریه حلقههای میانی، حوزویان، مدارس صدرا، هیئات و فعالان قرآنی باید مساله را شناسایی و حل کنند؛ این همان حوزه تبلیغ اصیل است.
حجتالاسلام روحالله حریزاوی در همایش راهبری رسش که امروز (۸ تیرماه) در اهواز برگزار شد، با اشاره به نقش دستگاه تبلیغی در ترسیم تصویر تمدنی اظهار کرد: آیه ۵۵ نور "وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضَی لَهُمْ وَلَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا یَعْبُدُونَنِی لَا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئًا وَمَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذَلِکَ فَأُولَئِکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ؛
خدا به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته کرده اند وعده داده است که حتما آنان را در این سرزمین جانشین [خود]قرار دهد همان گونه که کسانی را که پیش از آنان بودند جانشین [خود]قرار داد و آن دینی را که برایشان پسندیده است به سودشان مستقر کند و بیمشان را به ایمنی مبدل گرداند [تا]مرا عبادت کنند و چیزی را با من شریک نگردانند و هراس پس از آن به کفر گراید آنانند که نافرمانند". این آیه تصویری از آینده تمدنی امت اسلام و جامعه امام در آخرالزمان معرفی میکند.
وی گفت: امام راحل در اولین پیام برای روز جمهوری اسلامی تعبیری را به کار بردند که حق آن تاکنون ادا نشده است. ایشان روز جمهوری اسلامی را روز امامت امامت معرفی کردند.
یعنی کار به جایی میرسد که بشر از امامت فرد به امامت جمع و از امامت جمع به امامت جامعه میرسد.
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: خداوند وعده داده که جامعه شما را به خلافت میرساند. به معنای آنکه جامعه مؤمن با عمل صالح، جمعهای متصل دارای آرمان و پختگی که به بلوغ رسیده باشد و از دوره تمهید عبور کرده باشد را به خلافت میرساند.
حریزاوی گفت: آرمان ما تمدنسازی و مقدمه آن دولت اسلامی است. خداوند وعده داده اگر همه با هم اهل ایمان شدید من جامعه شما را به اسختلاف میرسانم.
یکی از نتایج رسیدن به آن، تمکین دین است. نتیجه بعدی استخلاف جمعی، این است که امنیت فکری، روانی و اخلاقی در جامعه حکمفرما میشود و جامعه به راحتی دچار خوف نخواهد شد.
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه راهبرد، برنامه ناظر بر اهداف بلند مدت است؛ برنامههای فرهنگی را از جمله آن دانست و گفت: اتفاقات تمدنساز باعث شکلگیری نسلها میشوند؛
وقتی میخواهیم در حوزه فرهنگ و تبلیغ کار راهبردی انجام دهیم حتماً باید مطالعه بین نسلی و نگرش راهبردی داشته باشیم.
وی با اشاره به عملکرد فضای مجازی، گفت: باید به این فضا به دید فرصت نگاه کنیم؛ در فضای مجازی، عملیات، تهاجمی است.
گاهی این عملیات حالت تدافعی هم به خود میگیرد یعنی دشمن شبهه میکند و ما پاسخ میگوییم، اما رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی شبههمحور نیست. ما به شبهه پاسخ میدهیم، اما دغدغه اصلی ما تهاجم است نه پاسخ.
حریزاوی بیان کرد: وقتی مقام معظم رهبری میگویند از شما راهبری هوشمند زیستبوم فرهنگی میخواهم، آقا از یک تاریخ تحول علم فرهنگ و مدیریت فرهنگی صحبت میکند.
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سال ۷۲ مقام معظم رهبری هشدار تهاجم فرهنگی را دادند که در اهواز و استان طرح تربیت کادرسازی بر مبنای اندیشههای شهید مطهری، مقام معظم رهبری و امام راحل طراحی شد.
طراحی ایشان برای مقابله با این پدیده آتش به اختیار، حلقههای میانی و مقابله هوشمند بود.
وی افزود: ما در دوره پیچیدهای هستیم که نیاز به راهبری هوشمند فضای مجازی و فرهنگی داریم؛ بر اساس نظریه حلقههای میانی، حوزویان، مدارس صدرا، هیئات و فعالان قرآنی باید مساله را شناسایی و حل کنند؛ این همان حوزه تبلیغ اصیل است.
حریزاوی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در سه سال اخیر در فضای تبلیغی و فرهنگی کشور پدیده مسئولیت اجتماعی را راهبری کرده است که مطالبهگری هدفمند و هوشمند از جمله آن است.