کد خبر: ۲۵۴۲
۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
وزیر صمت وعده داد؛
دولت تلاش می‌کند تا چهار سال آینده چهار میلیون شغل در کشور ایجاد شود که از این میزان دو میلیون شغل در حوزه صنعت و بر عهده وزارت صمت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: دولت تلاش می‌کند تا چهار سال آینده چهار میلیون شغل در کشور ایجاد شود که از این میزان دو میلیون شغل در حوزه صنعت و بر عهده وزارت صمت است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از شاتا، سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت، صبح امروز، جمعه دوم مهرماه ماه در جریان سفر رییس جمهور و اعضای دولت به استان ایلام اظهار کرد: امسال به لحاظ اقتصادی سالی ویژه محسوب می‌شود و امیدواریم با تلاش و کمترین هزینه از این دوران گذار عبور کنیم. تحول در بخش اقتصادی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم است که باید با همدلی این امر مهم تقویت شود.

۲ میلیون شغل تا چهار سال آینده در حوزه صنعت ایجاد خواهد شد

وی با بیان اینکه با تهیه سند راهبردی برنامه‌ها و منابع مالی و عملکردی، نحوه عملکرد مدیران ارزیابی می‌شود که این موضوع طی هفته‌های آینده در پنج استان کشور از جمله ایلام آغاز می‌شود، گفت: مدیران استانی ظرفیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی استان‌ها را شناسایی و مشکلات قابل حل را پیگیری کنند.

ایجاد اشتغال با تکمیل طرح‌های تولیدی نیمه تمام

وزیر صمت با بیان اینکه مشکلات واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل شهرستان ایوان قابل حل است تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده با تکمیل طرح‌های تولیدی نیمه تمام، اشتغال چشمگیری ایجاد می‌شود.

کسری بودجه نیز به سبب کمبود منابع و افزایش هزینه هاست که با برنامه ریزی می‌توان این موضوع را نیز رفع کرد.

به گفته وی با افزایش تولیدات و توسعه بخش اقتصادی می‌توان عمران شهری شهرستان ایوان را حل کرد، زیرا بخشی از هزینه‌های تولیدات از محل ارزش افزوده این واحد‌ها پرداخت می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در حاشیه بازدید از واحد‌های تولیدی استان ایلام، گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته طی ۶ ماهه دوم سال جاری پنج میلیارد دلار تولیدات صنعتی داخلی بیش از سال گذشته به کشور‌های خارجی صادر خواهد شد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر