کد خبر: ۲۵۹۷
۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱
برنامه هسته‌ای ایران همچون آستانه تحمل اسرائیل به نقطه حساسی رسیده است.

نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه گفت ایران در برنامه هسته‌ای خود از «تمام خطوط قرمز» عبور کرده، ولی اسرائیل به تهران اجازه نخواهد داد که به سلاح هسته‌ای دست یابد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز، نفتالی بنت که روز دوشنبه و نزدیک به ۱۰۰ روز پس از ادای سوگند به عنوان نخست وزیر جدید اسرائیل برای نخستین بار در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، تهران را مسئول تامین بودجه، آموزش و مسلح‌سازی گروه‌هایی دانست که به تعبیر او به دنبال تسلط بر خاورمیانه و نابودی اسرائیل هستند.

نخست وزیر اسرائیل همچنین گفت که ایران می‌کوشد با گسترش حضور خود در لبنان، عراق، سوریه، یمن و غزه و هر جای دیگری بر منطقه مسلط شود.

نخست وزیر اسرائیل: برنامه هسته‌ای ایران تمام خطوط قرمز را رد کرده است

بنت همچنین با هشدار درخصوص این که برنامه هسته‌ای ایران «همچون آستانه تحمل اسرائیل به نقطه حساسی رسیده است»، تاکید کرد که تهران از تمامی خطوط قرمز عبور کرده و حتی بازرسی‌های بین‌المللی را نیز نادیده گرفته است.

او در ادامه سخنان خود مدعی شد که جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر با «یک جهش بزرگ» در برنامه هسته‌ای خود و نیز در توانایی غنی‌سازی اورانیوم با درجه مورد نیاز برای ساخت سلاح هسته‌ای رسیده است.

آقای بنت سپس با کنایه خطاب به حامیان دیپلماسی در مواجهه با برنامه هسته‌ای ایران گفت: «کلمات مانع چرخش سانتریفیوژ‌ها نمی‌شوند.»

نخست وزیر اسرائیل با ابراز نگرانی از این که ایران به دنبال تسلط بر خاورمیانه زیر یک «چتر هسته‌ای» است و خواستار تلاش هماهنگ جامعه بین‌المللی برای توقف فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران شد.

البته او همچون گذشته به توانمندی اسرائیل برای اقدام یکجانبه علیه ایران نیز اشاره کرد و همزمان دولت ایران را بسیار آسیب‌پذیر دانست.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر