کد خبر: ۲۷۳۷
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
در واقع ما باید با زیارت و توسل خود را بیمه اهل بیت (ع) کنیم. پاداش زیارت امام رضا (ع) در برخی از روایات ۷۰ حج، در برخی روایات ۱۰۰۰ حج عمره و در برخی ۷۰ هزار حج عمره عنوان شده است.

عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی با اشاره به ضرورت زیارت اهل بیت (ع) برای سعادت دنیا و آخرت گفت: ما باید با زیارت و توسل خود را بیمه اهل بیت (ع) کنیم.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد خاتمی امروز، ۱۱ مهر ماه، در ویژه‌برنامه‌ای که به مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) در آستان خواجه اباصلت (ره) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در طی مدت ۵۰ سال طلبگی تجربه‌های زیادی در حضور اساتید برجسته‌ای کسب کرده‌ام و از تجربیات قطعی این ۵۰ سال این است که در این عرصه اگر کسی بخواهد موفق باشد، باید اهل توسل باشد و در زیر سایه اهل بیت (ع) قرار گیرد و از آن‌ها تبعیت کند؛ در غیر این صورت دچار گمراهی خواهد شد.

سید احمد خاتمی: زیارت و توسل به اهل بیت (ع) ما را بیمه می‌کند

وی با اشاره به مشی اساتید برجسته‌ای، چون امام خمینی (ره)، آیت‌الله مرعشی، آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی و آیت‌الله میرزای شیرازی ادامه داد: همه این اساتید نسبت به اهل بیت (ع) و به ویژه امام حسین (ع) ارادت ویژه‌ای داشته‌اند و برای زنده نگاه داشتن یاد حماسه عاشورا از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند.

خاتمی تصریح کرد: امام خمینی (ره) نزدیک محرم با گریه‌های خود مردم را به استقبال محرم می‌برد، آیت‌الله میرزای شیرازی نیز وقتی دید امامین در سامرا غریب هستند، حوزه علمیه را به سامرا منتقل کرد و در ایام محرم دسته عزاداری را راه‌اندازی کرد و خود به عنوان سر دسته عزاداران علما و مراجعه تقلید به عنوان سینه زن و آیت‌الله عبدالکریم حائری هم نوحه‌خوان این دسته عزاداری شدند.

وی با توصیه به زیارت توسط مجاورین حرم امام رضا (ع)، خاطرنشان کرد: در واقع ما باید با زیارت و توسل خود را بیمه اهل بیت (ع) کنیم. پاداش زیارت امام رضا (ع) در برخی از روایات ۷۰ حج، در برخی روایات ۱۰۰۰ حج عمره و در برخی ۷۰ هزار حج عمره عنوان شده است.

این عضو فق‌های شورای نگهبان قانون اساسی با بیان این‌که ما هر چه داریم از اهل بیت (ع) داریم، گفت: در روایتی از امام رضا (ع) آمده است که ایشان می‌فرمایند «هر که با تقواتر باشد، سعادتمندتر است».

وی با اشاره به اهمیت پیاده‌روی اربعین اضافه کرد: در طول تاریخ افراد زیادی برای امام حسین (ع) عزاداری کرده‌اند و در سال‌های اخیر نیز اجتماع عظیمی از مسلمانان و غیرمسلمانان در پیاده‌روی اربعین صورت گرفت، به گونه‌ای که قبل از شیوع کرونا بیش از ۲۰ میلیون نفر در اربعین لبیک یا حسین می‌گفتند و امسال با وجود کرونا حدود ۷ میلیون نفر در اجتماع عظیم اربعین شرکت کردند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر