کد خبر: ۲۸۴۶
۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۵
سازمان صنایع نظامی عراق پس از توافق با طرف ترکیه‌ای برای استفاده از تجربیات این کشور در تلاش برای ایجاد خط تولید تجهیزات سبک و بالن‌های نظامی برای اهداف امنیتی است.

رئیس سازمان صنایع نظامی عراق از همکاری بغداد و آنکارا برای احیای بخش صنایع نظامی این کشور خبر داد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایسنا، میدل ایست نیوز نوشت: «محمد صاحب الدراجی»، رئیس سازمان صنایع نظامی عراق از همکاری بغداد و آنکارا برای احیای بخش صنایع نظامی این کشور خبر داد که از سال ۲۰۰۳ میلادی به هنگام حمله نظامی آمریکا از فعالیت باز ایستاده است.

صنایع نظامی عراق با کمک ترکیه احیا می‌شود

الدراجی گفت: سازمان صنایع نظامی عراق پس از توافق با طرف ترکیه‌ای برای استفاده از تجربیات این کشور در تلاش برای ایجاد خط تولید تجهیزات سبک و بالن‌های نظامی برای اهداف امنیتی است.

وی اظهار کرد: این خط‌های تولید از طریق سرمایه‌گذاری ایجاد خواهند شد و شامل انتقال فناوری ترکیه به خط تولید صنایع نظامی عراق خواهد بود تا با استفاده از نیروی کار بومی تجهیزات مورد نیاز نیرو‌های امنیتی تامین شود و وابستگی به واردات کاهش یابد.

الدراجی تصریح کرد: سازمان صنایع نظامی در تلاش برای تحقق خودکفایی در همه انواع تسلیحات و صنایع نظامی است به ویژه که اخیرا چندین خط تولید افتتاح شده است.

عراق پیش از سال ۲۰۰۳ میلادی نهادی بزرگ به نام سازمان صنایع نظامی داشت که انواع مختلف تسلیحات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین و تجهیزات مختلف را تولید می‌کرد؛ اما پس از حمله آمریکا تعطیل شد.

پارلمان عراق در سال ۲۰۱۹ میلادی قانون سازمان صنایع نظامی را به عنوان گامی برای تامین بخشی از نیاز‌های نیرو‌های امنیتی در داخل کشور تصویب کرد و پس از آن، شماری از کارخانه‌ها در عراق ترمیم و بازسازی شد؛ اما به سطح تولید نرسیده است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر