- آیت الله مکارم شیرازی: افزایش قیمت بنزین باعث گرانی میشود
- وزیر کار: دستمزد کارگران معدن زغالسنگ تغییر میکند
- ترامپ: من از زنان آمریکا محافظت خواهم کرد
- فرزین: سامانه بازار ارز توافقی در آینده نزدیک راه اندازی میشود
- دومین معدن ذغال سنگ در استان گلستان پلمب شد
- آلمان: اعدام جمشید شارمهد به رابطه با ایران آسیب میزند
- وزیر ارتباطات: روند رفع فیلترینگ رو به جلو است
- مطالعه جدید؛ حیوانات آگاهانه به دنبال مستی با الکل میروند
- سخنگوی دولت: موضوع فیلترینگ با راهپیمایی حل نمیشود
- منصور بیجار استاندار سیستان و بلوچستان شد
- تأثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر اقتصاد و بازار سهام؛ پیامدها برای ایران
- مشکل رجیستری گوشیهای آیفون حل شد
- معاون پارلمانی رئیسجمهور: اخذ مالیات از پردرآمدها قوت میگیرد
- «ولیاله دینی» سرپرست شرکت بازرگانی گاز ایران شد
- پزشکیان: باید اصلاحات را از آموزش و پرورش شروع کنیم
- حیات اقتصاد کشور مرهون تلاش کارآفرینان است
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر ظرفیت بنادر بازرگانی کشور، ۲۶۰ میلیون تن است که از ۱۵۰ میلیون تن آن استفاده میشود.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از صدا و سیما، محمد راستاد در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی که با حضور مسوولان ارشد دستگاههای اقتصادی و نظامی در مرکز آموزش دریانوردان تهران برگزار شد، با بیان اینکه ظرفیت بنادر کشور فراتر از نیاز داخلی است، افزود: ظرفیت خالی در ناوگان کشتیرانی تجاری و نفتی کشور و همچنین ظرفیت استفاده نشده در پایانههای بندری وجود دارد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر ظرفیت بنادر بازرگانی کشور، ۲۶۰ میلیون تن است که از ۱۵۰ میلیون تن آن استفاده میشود، اما با رفع تحریمهای ظالمانه بخش دریایی و افزایش مراودات اقتصادی، میتوانیم از ظرفیت بالقوه کشتیرانی تجاری و بنادر بازرگانی، بیشتر استفاده کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از نظر ناوگان تحت مالکیت و پرچم جزو کشورهای پیشرو در دنیاست، افزود: باید به دنبال این باشیم که در شرایط مناسب، کالاهای ترانزیتی جذب بنادر ایران شود و بنادر به هاب ترانشیپی منطقه تبدیل شوند.
به گفته محمد راستاد، هم اکنون کشتیهای کانتینربر بزرگ از تردد در پایانههای کانتینری ایران منع هستند، در حالیکه در شرایط معمول این قابلیت را داریم که به هاب ترانشیپی برخی بنادر منطقه تبدیل شویم و سهم خود را از اقتصاد منطقه بگیریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در زمینه ناوگان مورد نیاز کشور، سازمان بنادر تمام نیازهای دو دهه آینده را به صنایع دریایی داخلی سفارش داده است.
وی افزود: طرح جامع بنادر بازرگانی در افق ۱۴۰۴، طبق مطالعات بازار و پیشبینی رشد اقتصادی نهایی شده است و میدانیم که در چهار سال آینده از نظر زیربنا و روبنا و در بخشهای بنادر و تجهیزات بندری چه مواردی باید اجرا شود.
آقای محمد راستاد افزود: در توسعه و ساماندهی جزایر، اختلافی بین ذینفعان وجود داشت، اما در کمیته ساماندهی سواحل و بنادر، طرح ساماندهی ۳۵ جزیره کشور با تولیت سازمان بنادر تصویب شد و بر این اساس برنامههای توسعهای مناسبی در بخشهای مختلف خواهیم داشت.
وی، توسعه ناوگان و ظرفیتهای بندری را دو اولویت اصلی سازمان بنادر تا افق سال ۱۴۰۴ دانست و افزود: هم اکنون تلاش میکنیم با استفاده از اعتبارات وجوه اداره شده و اعتبارات داخلی سازمان، برای توسعه و نوسازی صنایع دریایی و ناوگان سنتی ایرانی اقدام کنیم.