کد خبر: ۳۰۸۶
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
در حال حاضر ۳۱ برنامه مدون را با استراتژی و راهبرد برای تک تک مناطق در دست تهیه داریم و تلاش می‌کنیم در یک دوره کوتاه مناطق آزاد را به ریل اصلی خود بازگردانیم.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، گفت: تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌ها و قوانین برای بهبود معیشت مردم در منطقه آزاد اروند، استفاده شود.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از فرینا، صبح امروز «سعید محمد» در اولین سفر کاری خود در سمت جدید، اهمیت استان خوزستان و منطقه آزاد اروند و حقی که مردم این آب و خاک به گردن کشور دارند را هدف اصلی اولین مقصد خود اعلام کرد و افزود: با حضور استاندار جهادی و سختکوش خوزستان و دراستای همکاری مشترک فی مابین منطقه آزاد اروند و استان، انشالله رابطه نزدیکی برای حل مشکلات مردم شریف شهر‌های آبادان، خرمشهر و روستا‌هایی که در محدوده منطقه آزاد قرار دارند و امروز دچار مشکلات بسیاری هستند، برقرار خواهیم کرد.

سعید محمد: در کوتاه مدت مناطق آزاد را به ریل اصلی خود برمی‌گردانیم

وی با اشاره به اینکه بعضی تداخلات بین دستگاه‌های اجرایی که مانع از اجرای قوانین مناطق آزاد شده اند را می‌بایست حذف کنیم، خاطرنشان: تلاش خواهیم کرد با اختیاراتی که به لحاظ قانونی برای ما تعریف شده و متاسفانه خیلی از آن‌ها به دلیل تداخل بین دستگاه‌های اجرایی امروز استفاده نمی‌شود، ابتدا با حذف این تداخلات و بعد استفاده از ظرفیت‌ها و قوانین برای بهبود معیشت مردم در منطقه آزاد اروند، اقدام کنیم.

مشاور رئیس جمهور اظهار داشت: پیش بینی می‌کنیم جذب سرمایه گذاری خوبی را داشته باشیم که اگر این اتفاق رخ دهد، قطعاً رونق تولید و رونق شغلی اتفاق خواهد افتاد.

در حال حاضر برای همه این موارد برنامه‌ریزی کرده‌ایم و سعی می‌کنیم در یک دوره زمانی کوتاه با همکاری دستگاه‌های ذیربط وضعیت معیشتی مردم بهبود پیدا کند.

سعید محمد ادامه داد: در این راستا وزارتخانه ها، گمرک و بخش‌های دیگر نیز باید همکاری متقابل را داشته باشند؛ خوشبختانه امروز عزم جدی در در دولت و مجلس برای کمک به بهبود وضعیت وجود دارد و امید داریم بتوانیم از همه ظرفیت‌ها در خدمت دهی به جامعه استفاده کنیم.

وی ضمن یادآوری این مهم که مناطق آزاد بر اساس چند اصل پایه ریزی شده اند و بیش از ۳۰ سال است که در حال فعالیت هستند، گفت: مهم‌ترین اصل رونق تجاری و اقتصادی سرزمین اصلی است که مناطق آزاد در این مسیر می‌بایست در زمینه سرمایه گذاری، صادرات، تولید، وارد کردن فناوری‌های نوین فعالیت می‌کردند که شاخص‌های موجود بسیار ضعیف است و نشان از موفقیت دارد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، تصریح کرد: ظرفیت تغییر موجود است، اما نیازمندی‌هایی دارد که آن هم احصا شده و به یاری خدا در سطح ملی این موارد را پیگیری خواهیم کرد؛

در حال حاضر ۳۱ برنامه مدون را با استراتژی و راهبرد برای تک تک مناطق در دست تهیه داریم و تلاش می‌کنیم در یک دوره کوتاه مناطق آزاد را به ریل اصلی خود بازگردانیم.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر