کد خبر: ۳۲۳۲
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارندگی در نیمه شمالی کشور و کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر خبر داد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از سازمان هواشناسی کشور، «کبری رفیعی» به تازه‌ترین وضعیت جوی کشور اشاره کرد و افزود: از امروز (سه شنبه) تا پنجشنبه در آذربایجان‌غربی و شرقی، اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی و رضوی، بارندگی رخ می‌دهد که گاهی همراه با رعدو برق و وزش باد شدید موقتی همراه است.

رفیعی ادامه داد: روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه با توجه به نفوذ جریانات سرد شمالی در نوار شمالی کشور ضمن کاهش دمای ۵ تا ۸ درجه‌ای دما، شدت بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر و شرق کشور تداوم دارد و دریای خزر نیز طی این دو روز مواج و متلاطم است.

کاهش ۸ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر تا پایان هفته

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش رخ می‌دهد، گفت: همچنین در بلندی‌ها و نقاط سردسیر واقع در نوار شمالی طی چهارشنبه و پنجشنبه بارش‌ها به شکل برف است.

وی با اشاره به اینکه برای جمعه مناطقی از استان‌های واقع در شرق، جنوب‌شرق و مرکز کشور، بارش پراکنده، دارند، اظهار دات: شنبه با توجه به ورود سامانه بارشی جدید ابتدا در غرب، شمال‌غرب، سواحل غربی خزر، استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پیش‌بینی شده است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، روز‌های پنجشنبه و جمعه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی شده است و آب‌های خلیج‌ فارس نیز تا پایان هفته، مواج و متلاطم است.

وی با بیان اینکه آسمان تهران امروز تا قسمتی ابری است و در اواسط روز، وزش باد را دارد، خاطرنشان کرد: حداکثر دمای پایتخت ۲۵ درجه بالای صفر است و حداقل دما در مهرآباد به ۱۵ درجه بالای صفر رسید.

رفیعی اعلام کرد: شهرکرد با ۳ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با دمای ۳۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان گزارش شد.

گزارش خطا
برچسب ها: هواشناسی
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر