کد خبر: ۵۵۹۵
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
فعالیت سامانه بارشی در اکثر مناطق کشور به جز استان‌های اردبیل و آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و استان‌های ساحلی خزر و در جنوب کشور در سیستان و بلوچستان و هرمزگانن، در سایر مناطق کشور بارش برف و باران وزش باد شدید موقتی را خواهند داشت

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی به کشور از بارش‌های سنگین در شمال فارس و چهار محال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: فعالیت سامانه بارشی در اکثر مناطق کشور به جز استان‌های اردبیل و آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و استان‌های ساحلی خزر و در جنوب کشور در سیستان و بلوچستان و هرمزگانن، در سایر مناطق کشور بارش برف و باران وزش باد شدید موقتی را خواهند داشت که بارش‌ها در استان‌های جنوبی همراه با رعد و برق خواهد بود.

وی با توجه به هشدار نارنجی سازمان هواشناسی اظهار کرد: شدت بارش‌ها در شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان و شمال فارس و چهار محال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد سنگین خواهد بود و حتما هموطنان عزیز در این مناطق تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

بارش برف و باران در اکثر استان‌ها / ورودسامانه بارشی جدید از روز جمعه به کشور

گودرزی در ادامه گفت: از بعد از ظهر امروز به تدریج از سمت غرب کاهش ابر را خواهیم داشت و سامانه بارشی از اوایل روز چهارشنبه از شرق کشور خارج می‌شود، ضمن اینکه امروز علاوه بر بارش‌ها وزش باد‌های شدید را در جنوب، جنوب غرب، جنوب شرق و شرق خواهیم داشت و فردا در نیمه شرقی کشور وزش باد‌های شدید را داریم که در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک راهم داشته باشد.

وی افزود: در سایر نقاط کشورمان تا روز جمعه جوی آرام را خواهیم داشت و مجددا از روز جمعه سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشورمی شود و از جمعه بعداز ظهر در شمال غرب و غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس شاهد بارندگی هستیم و آب‌های خلیج فارس از بعد ازظهر تا پنج شنبه و دریای عمان روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: آسمان تهران امروز ابری است و در برخی ساعات بارش باران و وزش باد را شاهد خواهیم بود و از اواخر امشب از میزان ابر‌ها کاسته می‌شود و دمای کمینه تهران امروز صبح در ایستگاه مهرآباد ۳ درجه بالای صفر بود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر