کد خبر: ۳۲۹۳
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
شفافیت یک اصل پذیرفته شده در میان مجلسی‌ها و مبنای کار آنان است و مسئله محرمانه بودن اموال مسئولان در واقع یک شیطنت رسانه‌ای است که توسط مخالفان مجلس صورت گرفت.

نایب رییس فراکسیون نیرو‌های انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح شفافیت آرا در کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تصویب شده و در نوبت دستور صحن قرار دارد و در هفته‌های آتی می‌تواند با ۵۰ امضا در اولویت قرار گیرد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا میر تاج الدینی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: شفافیت یک اصل پذیرفته شده در میان مجلسی‌ها و مبنای کار آنان است و مسئله محرمانه بودن اموال مسئولان در واقع یک شیطنت رسانه‌ای است که توسط مخالفان مجلس صورت گرفت.

محمدرضا میر تاج الدینی: محرمانه بودن اموال مسئولان شیطنت رسانه‌ای بود

وی با اشاره به اینکه مصوبه محرمانه بودن اموال مسولان در هیچ یک از دستورالعمل‌ها و کمیسیون‌های مجلس وجود ندارد، افزود: طرح شفافیت آرا در کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس تصویب شده، اما فرایند قانونگذاری آن دارای مراحلی است که باید طی شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو افزود: طرح شفافیت آرا در حال حاضر در نوبت دستور صحن قرار دارد و در هفته‌های آتی می‌تواند با ۵۰ امضا در اولویت قرار گیرد.

مبنای مجلس بر این است که این طرح آشکار باشد یعنی مشخص باشد که چه کسی رای موافق، مخالف و ممتنع داده است. مذاکرات کمیسیون‌ها نیز باید بلافاصله منتشر شوند و در کل، این طرح بهتر از طرح قبلی است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر