- محمد بن سلمان: جامعه جهانی مانع حمله اسرائیل به خاک ایران شود
- عباس عراقچی: خوش بینی ممکن است موجه باشد، اما فقط با احتیاط زیاد
- اعلام جرم علیه دو مدیر رسانه به دلیل اظهارات سخیف درباره مذاکرات هستهای
- بیشترین درخواست پناهندگی مربوط به کدام کشور اروپایی است؟
- شلیک ۹ گلگوله به یک نوجوان اوتیسمی توسط پلیس آیداهو
- شاغلان کدام کشور اروپایی درآمد کمتری دارند؟
- کوچکترین ضربان ساز قلب جهان ساخته شد
- عباس عراقچی: عجله ای برای ارتباط با دولت سوریه نداریم
- حضور در لیست سیاه FATF عامل افشای اطلاعات کشور است
- علی شمخانی: ایران برای توافق متوازن آمده، نه تسلیم
- مرگ تلخ ۲ قاضی کهگیلویه و بویراحمدی در یک تصادف
- احمد خاتمی: امکان مذاکره بر سر غنی سازی، فعالیتهای موشکی و حضور منطقهای ایران وجود ندارد
- چین سفارش هواپیماهای بوئینگ را متوقف کرد
- بانک سپه هک نشده بلکه داده ها سرقت شده است
- فرمانده نیروی زمینی ارتش: دشمن شرارتی در سر داشته باشد ارتش سر را از بدن او جدا می کند
- حسین مرعشی: مطمئن باشید ایران لیبی نمیشود/ ایران رهبری هوشمندی دارد
۳ هزار میلیارد تومان برای طرح تولید خودرو تارا سرمایه گذاری شده است
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از سرمایه گذاری بیش از ۳ هزار میلیارد تومانی برای طرح تولید خودرو تارا در این گروه خبر داد.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از صدا و سیما، آقای فرشاد مقیمی در مراسم تولید انبوه خودرو تارا افزود: در اجرای طرح تولید خودرو تارا ۱۳۹ سازنده داخلی و ۱۲ سازنده خارجی با ما همکاری کردند.
وی گفت: تارا نخستین خودرویی است که استانداردهای ۸۵ گانه را پاس میکند و ما نیز در کوتاهترین زمان ممکن ۴ ستاره کیفی را برای این خودرو اخذ کردیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: همچنین در کوتاهترین زمان ممکن، صنعتیسازی تارا را آغاز کردیم و معتقدیم این خودرو بیشترین سهم بازار را در آینده نزدیک به خود اختصاص خواهد داد. ضمن اینکه پلتفرم برقی را نیز برای تارا در دستور کار خود قرار دادیم.
آقای مقیمی با اشاره به توسعه خودرو کا ۱۲۵ در نتیجه افزایش سهم تقاضای محصولات نیم شاسی گفت: قوای محرکه این خودرو داخلی است، اما تاکید ما بر توسعه متوازن در صنایع پایین دستی است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: ۶۷ درصد وابستگی ما در صنعت خودروسازی مربوط به مواد اولیه و قطعات الکترونیکی است از این رو انتظار داریم در داخل به این حوزهها ورود شود به طور نمونه امروز ورقهای خاص صنعت خودرو را وارد میکنیم، زیرا قابلیت تولید آن در داخل نیست.
وی ادامه داد: وظیفه ما استفاده از ظرفیتهای ساخت قطعات الکترونیکی در داخل کشور است ما حاضریم نیازمندیها و نقشه راه خود را اعلام و در اختیار سازندگان داخلی قرار دهیم تا زمانی که به محصول نهایی میرسیم به خارج از کشور وابستگی نداشته باشیم.
مقیمی همچنین گفت: از آنجا که قیمت تمام شده خودرو تارا از سوی شورای رقابت اعلام نشده است نمیتوانیم این خودرو را به دست مشتری برسانیم بنابراین برای هر خودرو تارا ماهانه باید ۴ میلیون تومان خسارت دیرکرد پرداخت کنیم.