- سهم اینفلوئنسرها از دنیای تبلیغات و سیاست
- چرا ممکن است اعلام نتایج انتخابات آمریکا روزها طول بکشد؟
- دو ماهواره ایرانی «کوثر» و «هدهد» به فضا پرتاب شدند + فیلم
- عباس عراقچی: ما برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ارزشی قائل نیستیم
- ۴ رأی هیات منصفه دادگاه مطبوعات اعلام شد
- وزیر اقتصاد: اقدامات ضروری برای تعلیق اقدام تقابلی FATF را انجام میدهیم
- رئیس قوه قضاییه: همه مسئولان قضایی موظف به اجرای مفاد نسخه بهروز شده سند تحول هستند
- جایروپلن یا هواچرخ چیست؟
- آروین قهرمانی (ناتانل) اعدام شد
- سخنگوی وزارت خارجه: از تمام امکانات برای پاسخ به اسرائیل استفاده میکنیم
- پزشکیان: جنگ امروز جنگ اقتصادی است، جنگ بمب و موشک نیست
- کیانوش عیاری به دنبال گرفتن پروانه نمایش فیلم «سفره ایرانی»
- چای دبش عرضه شده در حراجها آلوده نیست
- تعرفه واردات گوشی اپل در سال ۱۴۰۳ تعیین شد
- مهران مکوندی مدیرعامل شرکت ملی حفاری شد
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از سرمایه گذاری بیش از ۳ هزار میلیارد تومانی برای طرح تولید خودرو تارا در این گروه خبر داد.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از صدا و سیما، آقای فرشاد مقیمی در مراسم تولید انبوه خودرو تارا افزود: در اجرای طرح تولید خودرو تارا ۱۳۹ سازنده داخلی و ۱۲ سازنده خارجی با ما همکاری کردند.
وی گفت: تارا نخستین خودرویی است که استانداردهای ۸۵ گانه را پاس میکند و ما نیز در کوتاهترین زمان ممکن ۴ ستاره کیفی را برای این خودرو اخذ کردیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: همچنین در کوتاهترین زمان ممکن، صنعتیسازی تارا را آغاز کردیم و معتقدیم این خودرو بیشترین سهم بازار را در آینده نزدیک به خود اختصاص خواهد داد. ضمن اینکه پلتفرم برقی را نیز برای تارا در دستور کار خود قرار دادیم.
آقای مقیمی با اشاره به توسعه خودرو کا ۱۲۵ در نتیجه افزایش سهم تقاضای محصولات نیم شاسی گفت: قوای محرکه این خودرو داخلی است، اما تاکید ما بر توسعه متوازن در صنایع پایین دستی است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: ۶۷ درصد وابستگی ما در صنعت خودروسازی مربوط به مواد اولیه و قطعات الکترونیکی است از این رو انتظار داریم در داخل به این حوزهها ورود شود به طور نمونه امروز ورقهای خاص صنعت خودرو را وارد میکنیم، زیرا قابلیت تولید آن در داخل نیست.
وی ادامه داد: وظیفه ما استفاده از ظرفیتهای ساخت قطعات الکترونیکی در داخل کشور است ما حاضریم نیازمندیها و نقشه راه خود را اعلام و در اختیار سازندگان داخلی قرار دهیم تا زمانی که به محصول نهایی میرسیم به خارج از کشور وابستگی نداشته باشیم.
مقیمی همچنین گفت: از آنجا که قیمت تمام شده خودرو تارا از سوی شورای رقابت اعلام نشده است نمیتوانیم این خودرو را به دست مشتری برسانیم بنابراین برای هر خودرو تارا ماهانه باید ۴ میلیون تومان خسارت دیرکرد پرداخت کنیم.