- حیات اقتصاد کشور مرهون تلاش کارآفرینان است
- بیانیه سپاه در رابطه با حمله نظامی به اسرائیل
- فیلم؛ پهپادهای انتحاری ایران در مسیر اسرائیل
- حمله نظامی ایران به اسرائیل آغاز شد
- «گنبد آهنین» اسرائیل چیست و چطور کار میکند؟
- دادگاهی در آرژانتین ایران را مسئول حمله تروریستی آمیا شناخت
- پنتاگون: اسرائیل از حمایت کامل آمریکا در برابر حمله نظامی ایران مطمئن باشد
- حمله نظامی ایران به اسرائیل جمعه انجام میشود
- موتورسیکلت «قرارهای یواشکی» رئیس جمهوری سابق فرانسه حراج میشود
- کارت سوخت ۲۰ میلیونی دروغ است
- جزئیات عفو ۲ هزار و ۱۲۷ محکوم
- ثبت نام خودروهای سایپا بدون قرعه کشی ویژه عید فطر ۱۴۰۳
- عکس؛ صورت کبود شده محمود احمدی نژاد
- بازیگران نمایش «عددهای نشده» معرفی شدند
- اطلاعیه قوه قضاییه در رابطه با بازرسی از رسانه فردای اقتصاد
- دلیل اعتراض کشاورزان اروپایی چیست؟
عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک از آغاز عرضه پوشاک زمستانی خبر داد و گفت: پوشاک زمستانی به طور متوسط نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش قیمت داشتهاند.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایسنا، مجید افتخاری اظهار کرد: این افزایش قیمت در پارچههایی که مواد اولیه داخلی دارند بیشتر بوده و علت این وضعیت تصمیمات وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه محدودیت واردات برخی از این مواد است، تا جایی که برخی مواد اولیه تولید داخل افزایش قیمت بیش از ۱۰۰ درصدی داشتهاند.
افتخاری افزود: علاوه بر محدودیت واردات مواد اولیه داخلی، در زمینه واردات نخ و پنبه رانت و انحصارهای عجیب و غریب وجود دارد که دلیل دیگر افزایش قیمت بیشتر مواد اولیه داخلی از خارجی است. مثلاً قیمت برخی از مواد اولیه از جمله نخ در اروپا ۳.۸ دلار، اما در ایران پنج دلار است. در این شرایط تولید کنندگان داخلی به دلیل افزایش بهای تمام شده، نه میتوانند بازار داخلی را تامین کنند و نه میتوانند صادرات کنند.
چرا بازار زمستان برای تولیدکنندگان جذاب نیست؟
عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در ادامه درباره وضعیت بازار فصل زمستان، اظهار کرد: به دلیل محدود بودن فصل زمستان و شرایط اقلیمی کشور، با وجود افزایش قیمت اول فصل اغلب فعالان این صنعت از بازار زمستان به عنوان یک بازار معیوب یاد میکنند. چرا که دمای هوا زیاد کم نمیشود و در نهایت ناچار به حراجهای نامتعارف برای فروش کالاهای خود میشوند. از طرف دیگر نوروز از دو ماه قبل از شروع، بازار فصل زمستان را تحت تاثیر قرار میدهد.
به گفته این مقام مسئول نکته دیگر این است که تولید پوشاک زمستانی در تابستان انجام شده و بنابراین قطعی برق و آب در تابستان در قیمت تمام شده کالاها اثر داشته است.
همچنین افزایش اجاره بها، دستمزد و هزینههای سربار کارخانهها نیز دلیل دیگر افزایش قیمت تمام شده پوشاک زمستانی است.
وی با اشاره به محدود بودن بازار زمستان به آبان تا بهمن ماه، تصریح کرد: اگر مجموع سود ابتدای سال و پایان سال را در نظر بگیریم، به دلیل شرایط اقتصادی و افزایش قاچاق، به نظر میرسد سوددهی تولیدکنندگان در سال گذشته بیشتر از امسال باشد.