کد خبر: ۳۵۵۸
۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
حسین امیرعبدالهیان بر آمادگی کامل وزارت خارجه در تقویت همکاری‌ها و جذب سرمایه خارجی در مناطق آزاد تاکید کرد.

وزیر امور خارجه در دیدار دبیر امور مناطق آزاد، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه دیپلماسی کشور برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی با دیگر کشور‌ها در صدد تقویت بخش‌های اقتصادی وزارت خارجه و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور هستیم.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از مرکز اطلاع‌ رسانی و دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، سعید محمد در دیدار با حسین امیرعبدالهیان به آخرین تحولات و پیشرفت‌های مناطق آزاد تجاری و اقتصادی کشور و ظرفیت‌های فراوان موجود اشاره کرد و زمینه‌های گسترده همکاری و سرمایه گذاری در این مناطق را برشمرد.

امیرعبداللهیان: درپی تقویت بخش‌های اقتصادی وزارت خارجه هستیم

دبیر امور مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی با تشکر از تلاش‌های وزارت امور خارجه خواستار مساعدت بیش از پیش این وزارتخانه برای ایجاد و گسترش همکاری با دیگر کشور‌ها جهت حضور فعال و سرمایه گذاری در این مناطق شد.

بیشتر بخوانید: سعید محمد: قانون مالیات مناطق آزاد تا پایان سال لغو می‌شود

بیشتر بخوانید: امیرعبداللهیان: ما نمی‌خواهیم از نقطه بن‌بست مذاکرات وین وارد مذاکرات وین شویم

حسین امیرعبدالهیان هم در این دیدار یکی از مهمترین اهداف سیاست خارجی دولت سیزدهم را بسط و گسترش همه جانبه مناسبات اقتصادی و تجاری با دیگر کشور‌ها به ویژه کشور‌های همسایه دانست و گفت: با توجه به برنامه ارایه شده به مجلس شورای اسلامی مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های دستگاه دیپلماسی کشور برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی با دیگر کشور‌ها در صدد تقویت بخش‌های اقتصادی وزارت خارجه و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برآمده‌ایم.

وزیر امور خارجه با اشاره به علاقه‌مندی برخی کشور‌ها برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری و اقتصادی کشور از جمله ظرفیت‌های فراوان در میان ایرانیان عزیز خارج از کشور، بر آمادگی کامل وزارت خارجه در تقویت همکاری‌ها و جذب سرمایه خارجی در مناطق آزاد تاکید کرد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر