کد خبر: ۳۷۱۶
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۶
نبود مهارت آموزی در مدارس نقصی است که جریان مدرسه ساز در کشور می‌تواند با ایجاد کانون‌های مهارت آموزی یا مباحث فنی حرفه‌ای به رشد مهارت‌آموزی در کشور کمک نماید.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه کشور را جز با مدیریت و منابع مردم نمی‌توان اداره کرد، تصریح کرد: باید با مشارکت خیرین در سراسر کشور نهضت و جریان اشتغالزایی شکل گیرد تا با کمک و همکاری دولت موضوع اشتغالزایی در کشور به پیش رود.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد مخبر در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور اظهار داشت: خیرین مدرسه ساز راهی را آغاز و مستندی در کشور درست کردند که بعد از آن نهضت خیرین سلامت را شاهد بودیم و اکنون باید جریان خیرین اشتغالزایی در کشور را سازماندهی کرد.

‎معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اشتغالزایی و معیشت مردم جزء اساسی‌ترین و اولویت‌های دولت است، ادامه داد: تمام دغدغه‌ها و نگرانی‌های دولت بحث معیشت مردم است که پایه آن اشتغالزایی است و کشور ایران با بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌های فوق العاده می‌تواند در برابر معضلات، ده‌ها برابر امکان راه حل داشته باشد چراکه امکانات خدادادی غیرقابل شمارشی در کشور وجود دارد.

معاون اول رییس جمهور: نبود مهارت آموزی در مدارس نقصی است

مخبر خطاب به خیرین مدرسه ساز کشور تصریح کرد: امکانات به لحاظ قانونی در مجلس و از نظر اجرایی در دولت در کنار خیرین مدرسه ساز است تا به اشتغالزایی کشور کمک کنند و این ظرفیت‌ها در کشور تا جایی است که در ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت از مبالغ ناچیز می‌توانستیم امکانات فوق العاده‌ای تحصیل کنیم که البته رسیدن به این مهم جز با مشارکت، خلاقیت و تعریف کار از سوی مردم امکان پذیر نبود.

مخبر ابراز امیدواری کرد، جریان خیرین اشتغالزایی به تبعیت از خیرین مدرسه ساز و خیرین سلامت به زودی در کشور راه بیفتد.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت همراه و پشتیبان خیرین مدرسه ساز است و خیرین نیز باید مشکلات و نکات لازم را بیان کنند.

‎دکتر مخبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان افزود: به جز ۲۶ کشور دنیا هیچ کشوری مدارس خود را تعطیل نکرد تا جایی که اصناف و مشاغل بسته شدند، اما کار مدارس به دلیل اهمیت موضوع همچنان ادامه داشت و امیدواریم با از بین رفتن و کمرنگ شدن ویروس منحوس کرونا کار مدارس با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی، به حالت قبل از شیوع این بیماری باز گردد.

‎معاون اول رئیس جمهور همچنین به اهمیت بحث رتبه بندی معلمان در مجلس و دولت اشاره و تصریح کرد: بحث رتبه بندی معلمان از برنامه‌های ابتدایی و وعده‌های مهم رییس جمهور بود که در حال حاضر این موضوع در دولت دنبال می‌شود و امیدواریم این بحث به زودی به سرانجام برسد.

مخبر نهضت مهارت آموزی در کنار ساخت مدارس و آموزش عالی را از دیگر اولویت‌های کنونی کشور برشمرد و ادامه داد: وضعیت مهارت آموزی در مدارس به گونه‌ای است که دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی به دنبال آموزش مهارت می‌روند تا بتوانند شغلی پیدا کنند و زندگی خود را اداره نمایند.

‎معاون اول رئیس جمهور افزود: نبود مهارت آموزی در مدارس نقصی است که جریان مدرسه ساز در کشور می‌تواند با ایجاد کانون‌های مهارت آموزی یا مباحث فنی حرفه‌ای به رشد مهارت‌آموزی در کشور کمک نماید.

‎مخبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مدرسه سازی از اهداف اساسی کشور است، ادامه داد: دولت به بحث آموزش و مدرسه سازی اهتمام ویژه‌ای دارد و هیچ امری در کشور بالاتر از آموزش نیست چرا که زیربنای زندگی بشر است و گام برداشتن در این مسیر سعادت دنیا و آخرت را به همراه دارد.

‎مخبر همچنین با ذکر نکته‌ای از اوایل دوران تصدی بر ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: در زمان قبول مسئولیت این ستاد، مقام معظم رهبری توصیه‌هایی داشتند که جزو اولین و مهمترین نکات رهبر معظم انقلاب این بود که بسیار خوب است ستاد اجرایی فرمان امام هزار مدرسه در کشور بسازد و همین بزرگترین توصیه مقام معظم رهبری پایه‌ای شد تا مدرسه سازی در ستاد اجرایی فرمان امام آغاز شود و این مسیر کماکان ادامه دارد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر