کد خبر: ۳۷۷۹
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۹
لایحه تعارض منافع توان این را دارد که جلوی بسیاری از مشکلات در این زمینه را بگیرد.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد که با تصویب لایحه تعارض منافع نمی‌توان انتظار داشت دیگر هرگز موردی از فساد در ساختار اداری رخ ندهد، بلکه تا وقتی امور را به مردم نسپاریم و به آنان اعتماد نکنیم همچنان امکان بروز چنین مواردی وجود دارد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایسنا، محمدعلی پورمختار با اشاره به تصویب لایحه تعارض منافع در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تعارض منافع از مشکلاتی است که ما سال‌هاست با آن مواجه بودیم. به خصوص از این لحاظ که مسئولی در جایگاهی قرار دارد و خارج از آن جایگاه و بیرون از مجموعه دولت، منفعتی را نسبت به وظایف محوله، می‌دیده است و براساس همان منفعت در انجام وظایف جهت‌گیری‌هایی ایجاد می‌کرده است.

لایحه تعارض منافع می‌تواند جلوی بسیاری از مشکلات را بگیرد

وی یادآور شد: دور از ذهن نیست که ما در مجلس هم شاهد تصویب قوانینی در طول سال‌ها بوده‌ایم که همان مسئول به نفع خودش به مجلس پیشنهاد کرده و مجلس هم از آنجا که صرفاً به نفس قانون نگاه می‌کند آن را مورد تصویب قرار داده، بدون اینکه بداند یا توجهی داشته باشد که چه کسی یا چه کسانی از آن نفع می‌برند.

پورمختار با تاکید بر اینکه تصویب لایحه تعارض منافع، منجر به رفع بسیاری از مشکلات در این زمینه در نظام اداری کشور خواهد شد، ادامه داد: این لایحه توان این را دارد که جلوی بسیاری از مشکلات در این زمینه را بگیرد. اقدام شایسته‌ای انجام شده که امیدواریم با اجرایی‌شدن تمام و کمال آن و اهتمام مسئولان دولتی و نظارت دقیق مجلس، شفافیت امور در ساختار اداری کشور را شاهد باشیم.

وی با تاکید بر نقش تاثیرگذار مجلس در زمینه پیگیری حسن اجرای لایحه تعارض منافع در دولت، اظهار کرد: در این زمینه تا حد قابل‌توجهی مسئولیت با مجلس است که از قدرت نظارتی خود استفاده کند و با اعمال آن کار را پیش ببرد. معتقدم هم در قوه مجریه و هم در قوه قضائیه این آمادگی وجود دارد تا با همکاری هر سه قوه شاهد خروج از وضعیت اداری فعلی در کل کشور باشیم.

نماینده سابق مجلس در پایان با تاکید بر اینکه با تصویب این لایحه نمی‌توان انتظار داشت دیگر هرگز موردی از تعارض منافع در ساختار اداری رخ ندهد، تصریح کرد: تا وقتی که امور اجرایی و غیرسیاستگذاری در اختیار دولت باشد از این مسائل داریم و راهکار نهایی این است که امور را به مردم بسپاریم و به آنان اعتماد کنیم. این راهکار اساسی است و تا آن زمان همچنان امکان بروز چنین مواردی به صورت‌های مختلف وجود دارد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر