کد خبر: ۳۹۱۰
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
کشور‌های عربی برای خرید دام به ارمنستان زیاد سفر می‌کنند و از آنجایی که مشکل زبانی دارند تمایل دارند با کسانی وارد معامله بشوند که به زبان آن‌ها تسلط دارد.

رئیس شورای تأمین دام کشور خاطر نشان کرد: ترانزیت دام از ارمنستان به کشور‌های حوزه خلیج‌ فارس از ایران صورت می‌گیرد و این مسئله به ما تلنگر می‌زند که زمانی این بازار‌های ما بود که متاسفانه با سیاست‌های غلط صادراتی آن‌ها را از دست دادیم.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایلنا، منصور پوریان در پاسخ به این پرسش که مدتی است در فضای مجازی آگهی استخدامی دست به دست می‌شود مبنی بر اینکه تولیدکنندگان دام ارمنستانی خواهان استخدام چوپانان ایرانی مسلط به زبان عربی هستند. آیا این خبری را تایید می‌کنید؟ گفت: من برای تایید یا تکذیب این خبر از دوستانم که در این کشور فعالیت اقتصادی دارند پرس‌وجو کردم. آن‌ها بر این باورند که ارمنستان برای تصاحب بازار عراق و حوزه خلیج فارس تولید یک میلیون راس دام را در دستور کار خود قرار داده است.

ماجرای استخدام چوپانان ایرانی توسط ارمنستان

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام ادامه داد: میزان تولید دام سبک در ارمنستان زیاد و قابل توجه است؛ بنابراین آن‌ها از ظرفیت تولید خود برای تصاحب بازار‌های بزرگی، چون تلاش دارند که بازار‌های بزرگ عراق، کویت، قطر، امارات، عمان و عربستان استفاده می‌کنند.

به گفته وی، این کشور‌ها تقاضای قابل توجهی برای خرید بره ماده دارند. بره ماده ایرانی که هنوز زایش نداشته برای اعراب بسیار خوشایند است از این‌رو چوپانان ایرانی را استخدام می‌کنند تا کیفیت خود را به تولید ایرانی نزدیک کنند.

وی در تشریح دلیل مسلط بودن به زبان عربی چوپانان، افزود: کشور‌های عربی برای خرید دام به ارمنستان زیاد سفر می‌کنند و از آنجایی که مشکل زبانی دارند تمایل دارند با کسانی وارد معامله بشوند که به زبان آن‌ها تسلط دارد.

پوریان ادامه داد: ترانزیت دام از ارمنستان به کشور‌های حوزه خلیج‌ فارس از ایران صورت می‌گیرد و این مسئله به ما تلنگر می‌زند که زمانی این بازار‌های ما بود که متاسفانه با سیاست‌های غلط صادراتی آن‌ها را از دست دادیم.

به گفته این فعال اقتصادی، ۳ سال است که در بحث صادرات دام با ممنوعیت مواجه هستیم و بازار‌های خارجی از ورود دام ایرانی ممنوع شدند. با کنار کشیدن ما کشور‌های ارمنستان و گرجستان در بازار دام کشور‌های حوزه خلیج فارس خودنمایی و جولان می‌دهند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر