کد خبر: ۳۹۲۸
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
محمدحسن آصفری:
در روش مذاکرات تغییری ایجاد شده است، اما مطالبه و خواسته ایران هیچ تغییری نکرده و ما همچنان مطالبات گذشته خود را مبنی بر برداشتن همه تحریم‌های هسته‌ای و لغو فشار‌های اقتصادی است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: روش ایران در مذاکرات تغییر کرده است، اما خواسته لغو همه تحریم‌های هسته‌ای همچنان پا برجاست.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از خانه ملت، محمدحسن آصفری با اشاره به رایزنی‌های مقامات کشور با کشور‌های طرف برجام به صورت جداگانه، گفت: مذاکرات ۸ آذر ماه انجام می‌شود، رایزنی‌ها در واقع مقدماتی است برای مذاکرات اصلی و ایجاد شناخت بین تیم‌های مذاکره کننده. لازم است طرف‌های غربی با دیدگاه و روش دولت جدید ایران آشنا شوند و تیم ما نیز از دیدگاه آن‌ها مطلع شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر چند که در روش مذاکرات تغییری ایجاد شده است، اما مطالبه و خواسته ایران هیچ تغییری نکرده و ما همچنان مطالبات گذشته خود را مبنی بر برداشتن همه تحریم‌های هسته‌ای و لغو فشار‌های اقتصادی است. همچنین تاکید داریم بازگشت آمریکا به برجام به شرط متعهد شدن به توافق هسته‌ای است.

روش ایران در مذاکرات هسته ای تغییر کرده است

این نماینده مجلس اظهار داشت: اگر آمریکایی‌ها به برجام برنگردند حاضر به مذاکره با کشور‌های گروه ۱+۵ نخواهیم بود و مذاکره را در قالب گروه کشور‌های ۱+۴ ادامه می‌دهیم، آمریکا باید به برجام برگردد و به گفتگوها، توافقات متعهد‌ها شود و در سیاست خود و سیاست‌هایی که ترامپ ایجاد کرده تغییر دهد چرا که این سیاست‌ها در برجام بن بست ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس با تاکید براینکه مذاکرات در قالب کشور‌های ۱+۴ پیش می‌رود، اظهار داشت: تا زمانی که آمریکا به تعهدات خود عمل نکند اجازه ندارد پای میز مذاکرات حاضر شود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر