کد خبر: ۴۰۹۴
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱
دریاسالار برد کوپر، فرمانده ستاد مرکزی نیروی دریایی آمریکا، نجات این دو ماهیگیر ایرانی را تایید کرد.

نیروی دریایی آمریکا می‌گوید دو ماهیگیر ایرانی را که به مدت هشت روز در یک کشتی ماهیگیری در دریای عمان سرگردان بوده‌اند، نجات داده است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز، در بیانیه‌ای که این ارگان نظامی آمریکا روز یکشنبه ۲۸ نوامبر منتشر کرده با اشاره به اینکه کشتی باربری چارلز درو این کشور به این ماهیگیران ایرانی کمک کرده، آمده است: «۶ ساعت پس از ارسال نخستین درخواست کمک ماهیگیران ایرانی، کشتی آمریکایی در محل حاضر شده و به این افراد غذا، آب و مراقبت‌های پزشکی ارائه داد.» مقام‌های آمریکایی حال این ماهیگیران ایرانی را خوب توصیف کردند.

نیروی دریایی آمریکا دو ماهیگیر ایرانی را در دریای عمان نجات داد

دریاسالار برد کوپر، فرمانده ستاد مرکزی نیروی دریایی آمریکا، با تایید نجات این دو ماهیگیر ایرانی افزود: «این چیزی است که ما برای آن آموزش دیده‌ایم. ما در عنوان نیروی دریایی مسئولیت‌هایی داریم که از آن جمله کمک به افرادی است که در دریا گرفتار مانده‌اند و به یاری احتیاج دارند.»

این نخستین باری نیست که نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس و دریای عمان به کشتی‌ها و ماهیگیران کمک می‌کند. در سال‌های اخیر بار‌ها کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا به ماهیگیرانی که راه خود را گم کرده بودند و یا در محاصره دزدان دریایی قرار داشتند کمک کرده‌اند.

برد کوپر همچنین از دولت عمان برای کمک به نیرو‌های آمریکایی در فرآیند بازگشت امن دو ماهیگیر ایرانی به خانه تشکر کرد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر