کد خبر: ۴۳۸۱
۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸
علل اصلی آسیب‌های اجتماعی عمدتا بیکاری، فقر و مسائل فرهنگی است و در این زمینه برای تقویت فعالیت فرهنگی در سطح استان اعتبارات لازم اختصاص خواهد یافت و در کنار آن، از معیشت و اقتصاد قشر‌های ضعیف حمایت می‌شود.

رئیس جمهور بر فعال کردن ظرفیت‌های استان لرستان با محوریت و اولویت رفع بیکاری و ایجاد اشتغال تاکید کرد و گفت: دولت مصمم است مشکلات استان لرستان را به طور خاص رسیدگی و حل و فصل کند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی دولت، آیت‌ الله سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در نشست خبری پایان سفر به لرستان، بیکاری جوانان و پروژه‎های نیمه تمام را از مهم‌ترین مشکلات مردم استان دانست و اظهار داشت: برای ده‌ها سال پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد و دولت اتمام این پروژه‌ها را براساس میزان ایجاد اشتغال اولویت‌بندی خواهد کرد.

رئیس جمهور با اشاره به نقش احداث سد در رشد و آبادانی لرستان گفت: مقرر شد اعتبارات لازم برای احداث «سد معشوره» اختصاص یابد تا این سد در مدت زمان کوتاه‌تری به بهره‌برداری برسد.

رئیس جمهور: علل اصلی آسیب‌های اجتماعی عمدتا بیکاری، فقر و مسائل فرهنگی است

رئیسی با بیان اینکه معاونت اجرایی ریاست جمهوری مسئولیت پیگیری مصوبات استانی را بر عهده دارد گفت: دولت همچنین مصمم است طرح‌های صنعتی نیمه تمام و گاه تعطیل شده استان را با توجه به نقش این مجموعه‌های صنعتی در اشتغال و رفع بیکاری فعال کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در استان بعضی از خصوصی‌سازی‌های نابجا موجب تعطیلی خطوط تولید و پروژه‌های صنعتی شده است لذا کارگروهی زیرنظر وزارت صمت تشکیل می‌شود تا مشکلات این مجموعه‌ها را بررسی و آن‌ها را وارد خط تولید کند.

آیت‌ الله رئیسی تاکید کرد: همه دستگاه‌ها در استان ماموریت و مسئولیت دارند مطالبه به حق مردم و جوانان را برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال تامین کنند.

رئیس جمهور گفت: بخش دیگری که دولت مصمم است با رویکرد ایجاد اشتغال آن را فعال کند، حوزه گردشگری است و لرستان از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی در این زمینه برخوردار است.

آیت‌ الله رئیسی گفت: در زمینه توجه به میراث فرهنگی و تاریخی لرستان مقرر شد حریم قلعه فلک‌الافلاک آزادسازی و زمینه ثبت جهانی آن فراهم شود.

رئیس جمهور گفت: حلقه مفقوده در استان لرستان در زمینه آب، مدیریت این حوزه است و تصمیم گرفته شد سازوکاری تهیه شود که این کار با دقت و به طور جامع انجام شود.

رئیسی تکمیل راه‌های مواصلاتی استان به ویژه خطوط ریلی را حائز اهمیت دانست و گفت: در این زمینه وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد در ۱۰ روز آینده زمان‌بندی راه‌اندازی خط آهن استان را اعلام کند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها در سطح استان لرستان اظهار داشت: علل اصلی آسیب‌های اجتماعی عمدتا بیکاری، فقر و مسائل فرهنگی است و در این زمینه برای تقویت فعالیت فرهنگی در سطح استان اعتبارات لازم اختصاص خواهد یافت و در کنار آن، از معیشت و اقتصاد قشر‌های ضعیف حمایت می‌شود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر