کد خبر: ۴۴۷۸
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
بخش‌های اداری و خدماتی جزو لایحه رتبه بندی معلمان محسوب نمی‌شوند چرا که خلاف بند ۲ ماده ۲ این لایحه است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بخش‌های اداری و خدماتی جزو لایحه رتبه بندی معلمان محسوب نمی‌شوند چرا که خلاف بند ۲ ماده ۲ این لایحه است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، «محمدباقر قالیباف» در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه رتبه‌ بندی معلمان گفت: باور دولت، مجلس و حاکمیت این است که باید معلم از جایگاه منزلتی بالاتر از خدمات اداری کشور قرار بگیرد و این هدف ما در قانون گذاری برای معلم است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از این مصوب شده است که افرادی شامل رتبه‌ بندی معلمان می‌شوند که معلم باشند. یعنی اگر حتی مدیر مدرسه بود یا مدیر جایی دیگری بودند، ولی در کلاس هم به عنوان معلم حاضر می‌شوند به این فرد هم معلم گفته می‌شود.

قالیباف: بخش‌های اداری و خدماتی شامل رتبه‌بندی معلمان نمی‌شوند

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد‌های اضافه‌ای داده می‌شود که به عنوان نمونه بخش‌های اداری و خدماتی هر جز رتبه معلمان قرار بگیرند، این خلاف بند ۲ ماده ۲ لایحه است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در هیأت علمی وزارت علوم نیز فردی سر کلاس نرود و وظیفه آموزشی خود را انجام ندهد، دیگر هیأت علمی محسوب نمی‌شود. اگر فردی هم یک یا دو سال معلمی می‌کند و بعد برای همیشه فرماندار شود، این فرد هم معلم نیست.

وی خاطرنشان کرد: معلم فردی است که ۲۴ ساعت در هفته سر کلاس برود و کار معلمی انجام دهد و ما در ماده ۲ قانون همین را مشخص کرده‌ایم.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس در تذکری با استناد به ماده ۱۴۹ آئین نامه داخلی گفت: ما سه ماده از لایحه نظام رتبه بندی معلمان را تصویب کرده و سپس مابقی آن را به کمیسیون آموزش ارجاع دادیم.

از کمیسیون آموزش نیز بابت اصلاحات تشکر می‌کنیم، اما تغییراتی که در لایحه صورت گرفته رتبه بندی معلمان را به سمتی هدایت کرده که در نهایت مشابه قانون مدیریت خدمات کشوری شده است.

وی اظهار داشت: این شیوه رتبه بندی انگیزه معلم را می‌گیرد، رتبه بندی معلمان باید شفاف باشد. این شیوه رتبه بندی حق و حقوق فرهنگیان را پایمال می‌کند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر