کد خبر: ۴۵۳۶
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۷
علی باقری کنی در گفتگو با شبکه خبری "الجزیره" قطر گفت که تهران و واشنگتن بیش از هر زمان دیگر به توافق در زمینه رفع تحریم‌ها نزدیک شده‌اند.

رییس تیم مذاکره کننده ایران در گفتگو با یک رسانه قطری گفت که تهران و واشنگتن بیش از هر زمان دیگر به توافق در زمینه رفع تحریم‌ها نزدیک شده اند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، علی باقری کنی که با شبکه خبری "الجزیره" قطر گفتگو می‌کرد، در ادامه افزود: تمامی طرف‌های حاضر در مذاکرات دو پیش نویسی را که ایران در ابتدای این دور از مذاکرات ارائه داد، قبول کردند.

مذاکره کننده ارشد ایران دلیل تاخیر در رسیدن به توافق را مواضع طرف‌های اروپایی در خصوص موضوعات هسته‌ای دانست.

علی باقری کنی: ایران و آمریکا بیش از هر زمانی به توافق در لغو تحریم نزدیک شدند

وی خاطرنشان کرد: ایران در این مرحله خواستار توقف مذاکرات نبوده بلکه ما از ابتدا توافق کردیم که لازم است پس از رسیدن به پیش‌نویس توافق، استراحت داشته باشیم.

باقری کنی پیش از این نیز گفته بود سرعت دستیابی به توافق بستگی به اراده طرف مقابل دارد، و اگر طرف مقابل دیدگاه‌ها و مواضع منطقی جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد گفتگو‌های دور جدید می‌تواند آخرین دور مذاکرات باشد و در کوتاه‌ترین زمان به توافق برسیم.

نشست کمیسیون مشترک برجام بعد از ظهر جمعه پایان یافت و قرار شد گفتگو‌ها پس از چند روز وقفه پیگیری شود.

این دور از مذاکرات که با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا جریان دارد، از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد و هیأت‌ها بلافاصله کار بر روی متون و تلاش برای کاهش اختلافات را آغاز کرده‌اند. گفتگو‌ها روی متون صرفا به کارگروه‌ها محدود نبود و طرفین در قالب‌ها و سطوح مختلف سرگرم کار در دو حوزه رفع تحریم و هسته‌ای بودند.

شنیده‌ها حاکیست که دور تازه گفتگو‌ها قرار است از ۲۷ دسامبر ازسرگرفته شود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر