- زنجبیل چگونه به کاهش قند خون کمک میکند
- فواید گردوی آمریکایی برای قلب
- فواید اسفناج برای سلامتی
- چطور مغز خود را با ۸ خوراکی تقویت کنیم
- چای ماچا بخورید تا قلبی سالم داشته باشید
- خوردن تمشک آبی (بلوبری) چه تاثیری بر بدن دارد؟
- خمیازه کشیدن خطرناک تر از آن چیزی است که می دانید
- چرا خمیازه واگیردار است؟
- آیا کوسه ها در برابر انسان خوی تهاجمی دارند یا فقط از خود دفاع میکنند؟
- ترامپ: بدون بمباران با ایران به توافق میرسیم
- اعلام جرم دادستانی تهران علیه چند رسانه در رابطه با انتشار اخبار حادثه بندر شهید رجایی
- وزارت دفاع: محموله نظامی در حادثه آتش سوزی بندر شهید رجایی وجود نداشت
- انفجار در بندرعباس + عکس و فیلم
- دونالد ترامپ: پاپ فرانسیس آدم خوب و سخت کوشی بود
- اولین عکس از پیکر پاپ فرانسیس در تابوت
- ترامپ: آمریکا مذاکرات بسیار خوبی با ایران داشته است
درج قیمت تولیدکننده به جای قیمت مصرفکننده بر روی کالاها
رئیس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان گفت: در طرح جدید، قیمت تولید کننده به جای قیمت مصرفکننده درج میشود و قیمت درج شده روی کالا به منزله فاکتور خرید است.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از مهر، عباس تابش امروز در یک برنامه خبری درباره درج قیمت تولیدکننده به جای قیمت مصرفکننده بر روی کالاها، اظهار کرد: تفاوت طرح فعلی با طرح سال ۹۷ در مورد قیمتگذاری کالا این است که در طرح سال ۹۷ مقرر شده بود که قیمت مصرفکننده از روی کالا حذف شود، اما در طرح جدید به جای قیمت مصرف کننده قیمت تولیدکننده بر روی کالا درج میشود.
رئیس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه در زنجیره تغییری ایجاد نمیشود و نحوه اطلاع رسانی تغییر میکند، افزود: امروز به دنبال آن هستیم که مرز بین فروش از تولیدکننده به شبکه توزیع و از شبکه توزیع به مصرف کننده شفاف شود.
وی با اشاره به تخفیفهای اغوا کننده در برخی فروشگاهها زنجیرهای، گفت: بعضا برخی فروشگاهها تخفیف ۵۰ درصدی بر روی کالاهای خود ارائه میکردند که در زمان رسیدگی به این موضوع نیز، فاکتور مستندی موجود نبود که این کالا به چه قیمتی خریداری شده است و بر اساس چه قیمتی این تخفیف اعمال شده است.
تابش اظهار کرد: در مدل جدید قیمت درج شده روی کالا به منزله فاکتور خرید است، لذا ما دیگر فاکتوری را از عرضه کننده نمیخواهیم و در طرح جدید، عرضه کننده مکلف است، قیمت فروش به مصرفکننده نهایی را روی کالا به اطلاع آنها برساند.
وی افزود: یعنی مصرف کننده هم قیمت مصرفکننده و هم قیمت تولیدکننده را روی کالا میتواند مشاهده کند.
تابش اظهار کرد: رابطه بین عرضه کننده و تولیدکننده پیش از این برای ما شفاف نبود و بعضا ارتباطاتی وجود داشت که ماحصل آن تخفیفهای اغوا کننده بود.