کد خبر: ۴۸۹۹
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸
همانطور که قرآن کریم می‌فرماید «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ»، همه یکسان هستیم و کرد و ترک و بلوچ و فارس و شیعه و سنی و زن و مرد نداریم، بلکه همه ایرانی‌ای هستیم که به اقتدار و توسعه کشورمان معتقدیم.

مشاور رئیس‌جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی یا بیان اینکه «حرف رئیس جمهوری این است که از شایستگان اقوام و مذاهب یعنی اهل سنت استفاده شود» تاکید کرد: دولت دنبال این است که بتواند از شایستگان استفاده کند تا همه سهیم، دخیل و شریک باشند و اینگونه نباشد که در ایام انتخابات این‌ها را جمع کنیم و بعد از انتخابات دیگر کاری با آن‌ها نداشته باشیم.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایسنا، ماموستا عبدالسلام کریمی به تشریح رویکرد دولت سیزدهم در حوزه اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی پرداخت و با تاکید بر اینکه رویکرد دولت سیزدهم، رویکرد نظام، مقام معظم رهبری و امام راحل است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری درباره اقوام فرموده‌اند که این‌ها فرصت هستند؛ یعنی اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی پازل‌های رنگارنگی هستند که اگر در کنار یکدیگر قرار بگیرند، ایرانی قوی و قدرتمند را می‌سازند.

ماموستا عبدالسلام کریمی: همه اقوام در کشور یکسان هستند

وی افزود: همانطور که قرآن کریم می‌فرماید «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ»، همه یکسان هستیم و کرد و ترک و بلوچ و فارس و شیعه و سنی و زن و مرد نداریم، بلکه همه ایرانی‌ای هستیم که به اقتدار و توسعه کشورمان معتقدیم. ان‌شاءالله همه دست در دست یکدیگر بتوانیم همکاری کنیم و ایرانی سربلند بسازیم.

مشاور رئیس‌جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی همچنین در پاسخ به این پرسش که دولت سیزدهم چه سهمی برای اقوام و اقلیت‌ها در مدیریت کشور قائل است؟ گفت: همان سهمی که قانون اساسی قائل شده است و مقام معظم رهبری فرموده‌اند؛ البته دولت سیزدهم در ابتدای راه است.

حرف رئیس جمهوری این است که از شایستگان اقوام و مذاهب یعنی اهل سنت استفاده شود؛ دولت دنبال این است که بتواند از شایستگان استفاده کند تا همه سهیم، دخیل و شریک باشند و اینگونه نباشد که در ایام انتخابات این‌ها را جمع کنیم و بعد از انتخابات دیگر کاری با آن‌ها نداشته باشیم.

ماموستا کریمی در پایان با بیان اینکه «مردم به صحنه آمدند و دست دولت را گرفتند و دولت موفق شده و رای اعتماد کسب کرده و الان نوبت دولت است که دست مردم را بگیرد» اظهار کرد: ما دولت را برآمده از مردم می‌دانیم و جدا از مردم نمی‌دانیم.

دولت در ابتدای کار است و نظر رئیس جمهوری نیز این است که بین اقوام و مذاهب و زن و مرد خط کشی نداریم و همه یکی هستند و خوبند و همه حق حیات وحق ایفای نقش در کشور دارند؛ همه باید در راستای قانون اساسی دیده شوند و نباید مورد ظلم و غفلت قرار بگیرند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر