کد خبر: ۴۹۵۳
۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
فرمانده کل سپاه:
حاج قاسم سلیمانی حاصل عمر رهبری است؛ یک حقیقت است، او محصول مناجات‌ها و دعا‌های شب، ولی امر مسلمین و نائب امام زمان است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شخصیت حاج قاسم در همه جهات کامل بود گفت: اینکه می‌بینید داغ شهادت سردار سرد نمی‌شود از آنجاست که قاسم جاری و تکثیر شده است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی روز پنجشنبه در اجلاسیه دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در محل مصلای امام علی (ع) شهر کرمان افزود: رهبری او را مصداق اخلاص، صداقت و عمل صالح دانسته اند و اسلامی‌ترین و ایرانی‌ترین شخصیت جهان اسلام، ملت ایران و مردم کرمان بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه آثار وجودی شخصیت حاج قاسم سلیمانی فراوان است گفت: بیرق‌های جهاد برافراشته است و هیچ کافر، مستکبر و منافقی نمی‌تواند به بلاد مسلمانان حمله کند و او ارتش‌های بزرگی را تشکیل داده که همه جا از مظلومان دفاع می‌کنند و برای آن‌ها قدرت ساخته است.

سردار سلامی ادامه داد: امروز یمنی‌ها در آستانه پیروزی هستند؛ به فلسطینِ محاصره شده، حیات، جان و سلاح داد؛ سیف القدس آفرید، در لبنان به کمک مردم و حزب الله جوان شتافت و صحنه مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی را آفرید.

حاج قاسم سلیمانی حاصل عمر مقام معظم رهبری است

وی تاکید کرد: حاج قاسم در عراق عزیز که قلب‌های ما در آنجاست، در کنار برادران عزیزمان در عراق ایستاد و از حرم ائمه اطهار (ع) و حیثیت مومنان و حریم مسلمانان دفاع کرد؛ در سوریه نیز که هتک حرمت ناموس مسلمانان برای او قابل تحمل نبود و غصه می‌خورد، بغض می‌کرد و می‌جنگید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شخصیت حاج قاسم در همه جهات کامل بود گفت: او یک شخصیت معیار بود که می‌توان اندازه‌های عمل را با او سنجید.

وی افزود: حاج قاسم یک شخصیت معیار، میزان و ترازوی عمل بود و می‌توان انفاق، ایثار، صبر و توکل را با او سنجید.

سردار سلامی ادامه داد: افتخار دارم که حامل سلام و دعای خیر و ارادت قلبی مقام معظم رهبری به مردم استان کرمان و خانواده شهدا باشم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: ۲ سال گذشته در چنین روزی در کرمان باران بارید، اما نه از آسمان، بلکه از چشمان محزون مردمانی که سر از پا نمی‌شناختند؛ از خود بیخود شده بودند و در اوج دلدادگی و عطش ملاقات، با همه وجود و قلبشان برای بدرقه آسمانی یک مرد بزرگ در میدان این شهر حاضر شده بودند و در مقابل چشمانشان پیکر مطهر سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی و سردار حسین پورجعفری همانند خورشید درخشان تجلی می‌کرد.

سردار سلامی با بیان اینکه سردار پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی در تاریخ جهان و بشریت بیشترین سال‌های عمر خود را در میدان جهاد گذرانده است، تاکید کرد: سردار شهید پورجعفری در تمامی میادین همراه، همپا، همرزم، غمخوار و دلسوز سردار سلیمانی بود و برای او برادری می‌کرد و او را یاری می‌رساند.

وی تاکید کرد: ۲ سال قبل در چنین روزی در عراق همزمان مراسم تشییع فرمانده بزرگ دیگری که نام او در تاریخ اسلام جاودان خواهد ماند و در آسمان در عرش الهی و در ملکوت در کنار حاج قاسم حضور خواهد داشت، شهید ابومهدی المهندس برگزار شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یاد و خاطر شهیدان شهروز مظفری نیا، هادی طارمی و وحید زمانیان را نیز گرامی داشت.

سردار سلامی در ادامه با بیان اینکه حاج قاسم، حاصل عمر رهبر عزیز انقلاب حضرت امام خامنه‌ای است تاکید کرد: توصیف این مرد بزرگ از عهده من بر نمی‌آید و می‌توانم به اندازه بضاعت خود او را توصیف کنم، اما عظمت او فراتر از وسعت ذهن ماست.

وی تصریح کرد: او اکنون یک شهید است، همانطور که خود گفته است، شهید به دنیا آمد؛ هر انسانی تمثال و تجسم هویتی است که در نبرد با آن شناخته می‌شود، شهدا همیشه شهید هستند، حتی وقتی در این دنیا حیات ظاهری دارند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: اولین بار در پاپیز ۱۳۶۰ در یک پادگان نظامی کرمان او را دیدم، جوانی زیبا با جسمی جسیم، با نگاهی نافذ که در رخسار او اراده و عزم و جدی بودن، می‌درخشید، او در حال جمع آوری نیرو‌ها برای اعزام به منطقه برای عملیات طریق القدس و فتح بستان بود و هیچکس تصور نمی‌کرد آن جوان خوش‌قامت روزی فرمانده یک میدان نبرد جهانی علیه همه شیاطین عالم شود که از شمال آفریقا تا شرق مدیترانه جبین و جبهه اسلام را به یکدیگر پیوند دهد و آرایش قدرت مسلمانان را در مقابل کفار، با دقت و زیبایی ترتیب، مستکبران را از بلاد اسلامی فراری و مسلمانان را از اسارت، اشغال و بردگی نجات دهد.

سردار سلامی ادامه داد: او به میدان جهاد رفت و در طول این حرکت عظیم چهل ساله شخصیت او تکامل و معرفتش استحکام یافت؛ در هر عملیات قلبش مطمئن‌تر می‌شد، افق‌های دیدش وسیع‌تر و میدان نفوذش بر قلب‌ها گسترش می‌یافت؛ او حقیقتا تسخیر کننده دل‌ها و حاکم بر قلب‌ها بود.

وی با تاکید بر این مطلب که لشکر او ثارالله که خون خدا نام گرفته بود همه جا جریان داشت و همیشه در سخت‌ترین نقاط نبرد حضور داشت، گفت: حاج قاسم مظهر اعتماد به نفس، سیمای توکل، اسطوره صبر، تمثال زنده استقامت و در عین حال اهل فضیلت با اوج خضوع و قامتش در برابر مردم همانند کمان خاضع بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه او نیرو‌های خود را از نقاط صعب العبور عبور می‌داد، گفت: او یک طراح مدبر، متفکر و اندیشمند بود و نمی‌شود همه جهات شخصیت او را توصیف کرد.

سردار سلامی افزود: نقشه حاج قاسم برای جهان اسلام وسیع و پردامنه بود و قله‌های رفیعی را در نظر داشت؛ او نگاهش به انسان نگاهی الهی بود و باور کنید برای او یک زخم کوچک روی جسم یک انسان تا آخر عمرش یک موضوع حیاتی بود.

وی تاکید کرد: حاج قاسم احیاگر واقعی انسان بود و در نگاه او انسان مخلوق خدا بود و قومیت و مذهب نگاه او را به انسان محدود نمی‌کرد؛ همه را -به جز دشمنان انسانیت، خدا و وطن – دوست داشت و برای همین است که همه او را دوست دارند؛ فرقی بین شیعه، سنی، مسیحی، ترک، فارس، بلوچ، کرد، ایرانی، غیر ایرانی و ... وجود ندارد و همه او را از خود می‌دانند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه خیلی شگفت انگیز است که یک شخصیت در میدان جنگ محبوب قلوب همه عالم شود، تاکید کرد: او حاصل عمر رهبری است؛ یک حقیقت است، او محصول مناجات‌ها و دعا‌های شب، ولی امر مسلمین و نائب امام زمان است و روح جهاد، استقامت، حیات طیبه محصول عمل صالحی است که او در مکتب امام راحل و رهبری عظیم الشان مان آموخته است.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه حاج قاسم محصول ایمان و عمل صالح بود گفت: حاج قاسم از آنچه دوست داشت انفاق می‌کرد، در امر به معروف هرگز خود را فراموش نمی‌کرد، کتاب می‌خواند و به آن عمل می‌کرد و می‌توان به زیبایی قاسم را با قرآن توصیف کرد.

وی با اشاره به اینکه می‌توان او را با آیه آخر سوره فتح توصیف کرد، ادامه داد: در مقابل مومنان بال تواضع می‌گشود و تواضعی از رحمت داشت و از سرزنش نمی‌ترسید و جهاد می‌کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: فضائل اخلاقی او انتها نداشت، او در سلام کردن پیشی می‌گرفت و اگر به او سلام می‌کردی حتما بهتر از آن جواب می‌داد و همه در چشمان او بزرگ و دشمنان در نگاه او کوچک بودند.

سردار سلامی افزود: همه آنان که به غیر از خدا می‌خوانیم و قدرت‌های به ظاهر بزرگ عالم اگر متحد شوند قدرت آفرینش پشه‌ای را ندارند و این جهان‌بینی حاج قاسم بود که قدرت عظمت و بزرگی را از آن خدا می‌دانست و الله اکبر در وجود او تجسم داشت و او تبلور این معنا بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ابوالفضل انقلاب ما با دست‌های قطع شده، جاودان ماند تصریح کرد: رافت این شخصیت و عزت او در یک کلام مبتنی بر اطاعت از، ولی فقیه بوده است.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: شهدا با رسیدن به شهادت به آرزوی خود می‌رسند، اما خانواده‌های آنان آرزوی خود را از دست می‌دهند و بیقین کسی که آرزوی خود را در راه اسلام می‌دهد، با شهدا هم فضیلت خواهد بود.

وی یاد شهدای تشییع در استان کرمان را نیز گرامی داشت و گفت: از مردم عزیز کرمان که آفرینشگر آن صحنه جادوان بودند تقدیر می‌کنم و خانواده‌های شهدای تشییع برای ما ارزشمند و عزیز هستند؛ یاران قاسم و دلدادگان او هستند، عاشقان شهادت هستند و خداوند به همه این خانواده‌های عزیز و اجر صبر عنایت کند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر