کد خبر: ۵۰۶۷
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷
دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در اروپا می‌گوید تا دو ماه دیگر نیمی از شهروندان کشور‌های اروپایی مبتلا به این بیماری با سویه امیکرون می‌شوند.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در اروپا می‌گوید در صورتی که وضعیت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در شرایط کنونی باقی بماند، تا دو ماه دیگر نیمی از شهروندان کشور‌های اروپایی مبتلا به این بیماری با سویه امیکرون می‌شوند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز، هشدار این سازمان درست در روزی داده می‌شود که دو سال پیش کووید-۱۹ رسما اولین قربانی را در چین گرفت. یازدهم ژانویه سال ۲۰۲۰، پکن رسما اعلام کرد که اولین نفر در شهر ووهان، کانون اولیه پیدایش ویروس کرونا، پس از ابتلا به این ویروس جان باخته است.

سازمان جهانی بهداشت: تا دو ماه دیگر امیکرون نیمی از شهروندان اروپایی را آلوده می‌کند

هانس کلوگه، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه با شرکت در یک نشست خبری گفت که «سویه جدید ویروس کرونا، امیکرون، بسیار راحت‌تر از سویه‌های دیگر حتی روی افرادی که پیش‌تر دچار کووید-۱۹ شده و یا واکسن زده‌اند منتقل می‌شود.»

کلوگه در این نشست خبری تاکید کرد که «تا۱۰ ژانویه، ۲۶ کشور اروپایی گزارش دادند که بیش از یک درصد از جمعیت آن‌ها هر هفته به کووید-۱۹ مبتلا می‌شود.»

وی افزود: «اکنون ۵۰ کشور موارد ابتلا به امیکرون را گزارش کرده‌اند و می‌گویند که امیکرون به سرعت به ویروس غالب در اروپای غربی تبدیل شده و اکنون در منطقه بالکان در حال گسترش است.»

آمار‌ها در اروپا نشان می‌دهد که سویه اومیکرون ویروس کرونا در هفت روز گذشته جان بیش از ۲۰ هزار نفر را گرفته است که در مقایسه با سویه پیشین کرونا، «دلتا»، درصد مرگباری بسیار پایین تری دارد.

همزمان شرکت دارویی فایزر اعلام کرده است که تنها در ماه مارس، بهار آینده، واکسن ویژه مبارزه با امیکرون در همکاری با شرکت آلمانی بیونتک وارد بازار می‌شود.

تاکنون همه گیری کووید-۱۹ جان بیش از ۵ میلیون و پانصد هزار نفر از ساکنان زمین را گرفته است و خبرگزاری فرانسه می‌گوید منابعی در دست دارد که نشان می‌دهد شمار قربانیان در جهان دو و یا حتی سه برابر بیش از آمار رسمی است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر