کد خبر: ۵۳۱۳
۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۵
۳ هزار پلیس ضد شورش و همچنین ۱۰۰ عضو یک واحد نیرو‌های ویژه، ۵۰ سگ بمب یاب و اپراتور‌های آن‌ها و ۵۰ کارشناس بمب شامل نیرو‌هایی است که ترکیه به قطر اعزام خواهد کرد.

وزیر کشور ترکیه گفت که این کشور۳۲۵۰ افسر امنیتی را برای جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر می‌فرستد. آقای سویلو افزود که ترکیه پیش از نیز تعدادی از نیرو‌های قطری را قبل از مسابقات آموزش داده است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز، سلیمان سویلو این سخنان را روز سه‌شنبه در جریان یک رویداد در شهر تفریحی آنتالیا گفت.

بنا به گفته او ۳ هزار پلیس ضد شورش و همچنین ۱۰۰ عضو یک واحد نیرو‌های ویژه، ۵۰ سگ بمب یاب و اپراتور‌های آن‌ها و ۵۰ کارشناس بمب شامل نیرو‌هایی است که ترکیه به قطر اعزام خواهد کرد.

ترکیه برای تامین امنیت جام جهانی ۳ هزار پلیس به قطر اعزام می‌کند

وی با بیان اینکه نیرو‌های ترکیه در نوامبر و دسامبر ۲۰۲۲ و به مدت ۴۵ روز برای جام جهانی در قطر حضور خواهند داشت گفت: «در این رویداد، که انتظار می‌رود بیش از یک میلیون هوادار از سراسر جهان در آن شرکت کنند، پرسنل ما امنیت را تضمین خواهند کرد.»

سویلو افزود که ترکیه همچنین ۶۷۷ پرسنل امنیتی قطر را در زمینه‌های مختلف آموزش داده است.

قطر و ترکیه، دو متحد

ترکیه و قطر در سال‌های اخیر روابط خود را تقویت کرده‌اند و آنکارا از دوحه در مناقشه خود با سایر کشور‌های خلیج حمایت می‌کند.

در سال ۲۰۱۷ که قطر مورد تحریم و محاصره کشور‌های همسایه‌اش به رهبری عربستان قرار گرفته بود، یکی از شروط برای رفع تحریم‌ها و انزوا، پایان دادن به حضور نیرو‌های نظامی ترکیه در قطر بود، با این وجود کمتر از دو سال پس از آغاز این محاصره، ترکیه یک پایگاه نظامی در قطر راه‌اندازی کرد.

ترکیه برای تامین امنیت جام جهانی ۳ هزار پلیس به قطر اعزام می‌کند

تحریم‌ها و محاصره قطر توسط کشور‌های همسایه‌اش نهایتا در ژوئن ۲۰۲۱ به پایان رسید.

قطر و ترکیه در جریان بهار عربی از نیرو‌های اخوان المسلمین حمایت می‌کردند و در مصر از دولت محمد مرسی پشتیبانی می‌کردند، که نهایتا در یک کودتای نظامی توسط ژنرال السیسی که به امارات و عربستان نزدیک است کنار گذاشته شد.

دو کشور همچنین در شمال سوریه از گروه‌های مسلح مخالف دولت بشار اسد حمایت می‌کنند.

جام جهانی در قطر از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر