کد خبر: ۵۴۴۷
۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۱
مطابق مفاد قانون احزاب هر شخصی می‌تواند فقط عضو موثر یک حزب باشد بنابراین از همه فعالان حزبی درخواست می‌کنیم به مفاد قانون احزاب توجه کنند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی تاکید کرد: مطابق مفاد قانون احزاب هر شخصی می‌تواند فقط عضو موثر یک حزب باشد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از وزارت کشور، محسن اسلامی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره این موضوع که بر اساس بند ۴ ماده ۱ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی عضو موثر شامل هیات موسس، بازرسان، اعضای شورای مرکزی، دبیرکل و مسوولان استانی است؛ خاطرنشان کرد: از همه فعالان حزبی درخواست می‌کنیم به مفاد قانون احزاب توجه کنند.

مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور در ادامه با استناد به بند یک ماده ۱۱ قانون احزاب، گفت: فرایند بررسی اعضای شورای مرکزی در کمیسیون ماده ۱۰ انجام می‌شود؛ بنابراین از احزاب درخواست داریم به محض تغییر در شورای مرکزی و دیگر ارکان حزب، موارد را به کمیسیون ماده ۱۰ ارسال کنند تا به تایید کمیسیون برسد و برای همین همه فعالان حزبی باید مطابق مفاد قانون احزاب عمل نمایند.

محسن اسلامی: هر شخصی می‌تواند فقط عضو موثر یک حزب باشد

اسلامی در ادامه صحبت‌های خود گفت: نخستین مصوبه مربوط به گزارش مجمع ملی کشاورزان ایران بود که با اصلاح برخی موارد در اساسنامه و تغییر عنوان به مجمع ملی کشاورزان مورد تایید قرار گرفت.

وی اضافه کرد: امروز همچنین گزارش برگزاری مجمع عمومی باشگاه فرهنگی - ورزشی ارامنه آرارات، شورای خلیفه گری ارامنه کاتولیک ایران، شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان، انجمن زرتشتیان شریف آباد اردکان و شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران و شمال در جلسه امروز کمیسیون مطرح شد و اعضا با تمدید پروانه و تایید ترکیب هیات مدیره همه تشکل اقلیت‌های مذکور موافقت کردند.

اسلامی تصریح کرد: در جلسه کمیسیون گزارش برگزاری مجمع عمومی حزب اسلامی کار مطرح و در نهایت با انجام اصلاحات در اساسنامه و مرامنامه تایید شد.

مدیرکل سیاسی در پایان اظهار داشت: احزاب نسبت به برگزاری مجامع عمومی شأن طبق اساسنامه اقدام کنند و گزارش برگزاری مجامع خود را برای تایید به کمسیون ارسال کنند تا براساس زمانبندی مقرر، انتخابات نمایندگان احزاب ملی و استانی در کمیسیون را هر چه باشکوه‌تر برگزار کنیم.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر