کد خبر: ۵۵۶۷
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:
۱۱۲۸ فقره شکوائیه نیز در دستور کار کمیته‌های مختلف کمیسیون قرار دارد و در مجموع طی مدت مذکور ۳۴۳۹ فقره نامه به کمیسیون وارد یا از کمیسیون خارج شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گزارش عملکرد این کمیسیون در سه ماهه ششم مجلس یازدهم را تشریح کرد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از خانه ملت، علی خضریان با اشاره عملکرد کمیسیون اصل ۹۰ در سه ماهه ۷ شهریور تا ۶ آذر ماه گفت: کل شکایات وارده در سه ماه دوم اجلاسیه دوم دوره یازده، ۶۶۲ فقره است طی مدت مذکور به منظور رسیدگی به شکایت‌ها که در صلاحیت کاری کمیسیون تشخیص داده شده و پیگیری نامه‌هایی که در مهلت مقرر پاسخ آن‌ها واصل نشد ۱۱۴۶ فقره مکاتبه با مراجع ذی ربط صورت گرفته و ۱۰۰۸ فقره جوابیه اعم از واسطه‌ای یا قطعی به ثبت رسیده است.

پرونده‌های رئیس دانشگاه فرهنگیان و وزیر نفت به دستگاه قضایی ارجاع شد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: ۲۰۴ فقره پاسخ دستگاه‌ها برای شکات پرونده‌ها ارسال شده است و جهت راهنمایی شکاتی که شکوائیه آن‌ها فعلا در صلاحیت کاری کمیسیون تشخیص داده نشده یا جنبه درخواست مساعدت و کمک مالی و شغلی داشته ۳۲۹ فقره نامه راهنمایی برای مراجعه صحیح به مراجع ذی‌ربط، درخواست رفع نقص یا اعلام عدم صلاحیت کمیسیون در رسیدگی صادر شده است.

وی بیان کرد: یک فقره شکوائیه به دلیل فقد آدرس و تکراری بودن بایگانی شده است. همچنین به منظور یافتن راه کار‌های مناسب برای حل موضوعات و بررسی پرونده‌های مطروحه با ۸۱ فقره دعوت جلسات لازم کمیسیون تشکیل شده است. ۱۱۲۸ فقره شکوائیه نیز در دستور کار کمیته‌های مختلف کمیسیون قرار دارد و در مجموع طی مدت مذکور ۳۴۳۹ فقره نامه به کمیسیون وارد یا از کمیسیون خارج شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اقدامات کمیسیون اصل ۹۰ در این سه ماهه اظهار داشت: بررسی عملکرد وزارت نیرو در خاموشی ها، بررسی شکایت دانشجویان بورسیه سال‌های ۸۵ تا ۹۲، بررسی نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، بررسی اقدامات وزارت نفت و سازمان حفاظت از محیط زیست در ارائه گزارش ناصحیح درخصوص بنزین تولیدی صنایع پتروشیمی، بررسی افزایش ظرفیت آزمون دستیاری در سال ۱۴۰۰، پیگیری اجرایی شدن قانون چک، پیگیری اجرایی شدن سامانه ملی املاک و اسکان، بررسی عملکرد دولت در مقابله با کرونا و تولید واکسن داخلی و بررسی شکایات واصله درباره روند انتخابات شورا‌های اسلامی انجام شده است.

خضریان گفت: همچنین از سوی کمیسیون گزارش هایی، چون گزارش نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، گزارش اقدامات غیرقانونی دولت یازدهم و دوازدهم در خصوص دانشجویان بورسیه، گزارش رسیدگی به تخلفات وزارت نفت و سازمان حفاظت از محیط زیست در ارائه گزارش ناصحیح درباره بنزین تولیدی صنایع پتروشیمی و گزارش در خصوص علت قطع برق و خاموشی‌های مکرر در تابستان در صحن علنی قرائت شد.

وی افزود: پرونده‌های رئیس دانشگاه فرهنگیان و وزیر نفت به دستگاه قضایی ارجاع شد و از زندان اوین تهران، از کارخانه لوازم خانگی اسنوا اصفهان و از گمرک بوشهر بازدید شد.

پرونده‌های رئیس دانشگاه فرهنگیان و وزیر نفت به دستگاه قضایی ارجاع شد

پرونده‌های رئیس دانشگاه فرهنگیان و وزیر نفت به دستگاه قضایی ارجاع شد

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر