کد خبر: ۵۷۲۳
۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:
تیم مذاکره کننده هسته‌ای با صراحت اعلام کرده که خواستار لغو کامل تحریم‌های هسته‌ای علیه ملت ایران هستند؛ لذا این معافیت تحریمی در راستای خواسته ایران برای لغو کامل تحریم‌ها نیست.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه معافیت‌های تحریمی بازی جدید آمریکاست گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای با صراحت اعلام کرده که خواستار لغو کامل تحریم‌های هسته‌ای علیه ملت ایران است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، ابراهیم عزیزی معافیت‌های تحریمی را بازی جدید آمریکا علیه ایران خواند و گفت: جمهوری اسلامی معتقد است که مذاکرات باید مبتنی بر حسن نیت طرفین مذاکره کننده باشد. تا امروز حسن نیتی از طرف‌های اروپایی و آمریکایی در مذاکرات مشاهده نکردیم.

معافیت تحریمی بازی جدید آمریکاست/ مطالبه ایران لغو کامل تحریم‌های هسته‌ای است

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: بر اساس گزارش‌هایی که آقای باقری و وزارت امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی دادند، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به خواسته‌های ایران در مذاکرات در مقام عمل پاسخ مثبتی ندادند. البته آقای باقری معتقد است پیشرفت‌هایی در مذاکرات صورت گرفته و ادامه مذاکرات را نیز مثبت ارزیابی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه رفع همه تحریم‌های هسته‌ای، شرط ایران برای ادامه مذاکرات وین است، گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای با صراحت اعلام کرده که خواستار لغو کامل تحریم‌های هسته‌ای علیه ملت ایران هستند؛ لذا این معافیت تحریمی در راستای خواسته ایران برای لغو کامل تحریم‌ها نیست.

عزیزی گفت: بازی جدید آمریکا برای تعلیق برخی تحریم‌های فنی اثبات کرد که اروپا و آمریکا در مذاکرات جدی نیستند و هنوز در بلاتکلیفی به سر می‌برند. طرف‌های غربی باید چارچوب روشنی برای مذاکرات تعیین کنند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: جمهوری اسلامی به صورت شفاف اعلام کرده است که به دنبال لغو تحریم‌ها و راستی آزمایی است تا از بدعهدی‌های آمریکا در آینده جلوگیری کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس، معافیت تحریمی را بازی جدید آمریکا خواند و گفت: آمریکا و اروپا اساساً به دنبال این نیستند که مذاکرات به نتیجه برسد اگر می‌خواستند از مسیر مذاکرات مسائل حل و فصل شود از برجام خارج نمی‌شدند و توافق قبلی را نقض نمی‌کردند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بایدن هم مسیر تشدید تحریم‌ها علیه ایران را پیگیری می‌کند و فقط شیوه‌اش با ترامپ متفاوت است، تصریح کرد: هیئت حاکمه آمریکا باید تکلیف خود را روشن کند و بداند که ایران از خواسته‌های خود عقب‌نشینی نمی‌کند. پیشرفت هسته‌ای از خواسته‌های حیاتی ایران است، سقف و کف خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران کاملا مشخص است.

عزیزی با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها باید از این سردرگمی استراتژیک خارج شوند، اظهار داشت: معافیت تحریمی در واقع آب‌نباتی است که آمریکا به ایران تعارف کرده است و بهتر است این آبنبات چوبی‌ها را به بایدن بدهند تا خوابش نبرد.

عزیزی با بیان اینکه بازی معافیت فنی برخی تحریم‌ها دردی از اقتصاد کشور دوا نمی‌کند، گفت: این معافیت تحریمی کف خواسته‌های ایران در مذاکرات هم نیست لذا موضوعیتی ندارد، سقف و کف خواسته‌های ایران روشن است. معافیت تحریم نشان‌دهنده بلاتکلیفی آمریکا در مذاکرات است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا باید بداند که با دولتی مسلط، جهادی و تیم مذاکره‌کننده‌ای انقلابی، طرف است، مجلس شورای اسلامی نیز در راستای منافع ملی در همه صحنه‌ها ثابت قدم است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر