کد خبر: ۵۷۵۲
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران:
امروز در بازدید از پژوهشکده علوم دندانپزشکی و مرکز رشد تجهیزات زیست مواد شاهد بودم که خوشبختانه دوستان در همه‌ی زمینه‌ها از جمله ایمپلنت، سیمان‌های بیولوژیک و موادی که در حین عملیات روت کانال یا سایر کار‌های دندانپزشکی به کار می‌آید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در بازدید از پژوهشکده علوم دندانپزشکی و مرکز رشد تجهیزات و زیست مواد دندانی گفت: وقتی محصول ایرانی باکیفیت وجود دارد لزومی ندارد با ارز دولتی محصول خارجی وارد کنیم.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از وبدا، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با همراهی دکتر رضا مسائلی رییس پژوهشکده علوم دندانپزشکی از بخش‌های مختلف این پژوهشکده و مرکز رشد تجهیزات و زیست مواد دندانی بازدید و از ۱۷ محصول شرکت‌های دانش‌ بنیان، «پیشگامان سلامت اکسیر» و «فرتاک اندیشه برنا» رونمایی کرد.

دکتر حسین قناعتی در حاشیه بازدید از پژوهشکده و مرکز رشد تجهیزات و زیست مواد دندانی گفت: امروز در بازدید از پژوهشکده علوم دندانپزشکی و مرکز رشد تجهیزات زیست مواد شاهد بودم که خوشبختانه دوستان در همه‌ی زمینه‌ها از جمله ایمپلنت، سیمان‌های بیولوژیک و موادی که در حین عملیات روت کانال یا سایر کار‌های دندانپزشکی به کار می‌آید در حد قابل قبولی پیشرفت کردند و در بعضی زمینه‌ها می‌توانند تا ۵۰ درصد نیاز کشور را پوشش دهند.

وی افزود: این مجموعه در زمینه ایمپلنت نیز تا ۱۵ درصد بازار را در اختیار گرفته اند و امیدواریم این عدد را تا بالای ۷۰-۶۰ درصد برسانیم که در این خصوص به حمایت‌های وزارت بهداشت نیاز داریم، زیرا وقتی محصول ایرانی باکیفیت وجود دارد لزومی ندارد با ارز دولتی محصول خارجی وارد کنیم.

دکتر قناعتی با تأکید بر صادرات و ارتباط بین‌الملل افزود: با توجه به سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه فناوری و پیشگیری لازم است مرکز تحقیقات پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان با معاونت بهداشت دانشگاه درزمینه پیشگیری بیماری دهان به‌خصوص برای کودکان و فیشور سیلندر همکاری کنند تا به‌جای هزینه برای کار‌های گران‌قیمت دندان‌پزشکی درزمینه آموزش و پیشگیری اقدام کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اظهار امیدواری در خصوص رفع مسائل و مشکلات مربوط به دریافت مجوز بیان کرد: با وجود روحیه تلاشگر محققان ان‌شاءالله بتوانیم کار‌های بزرگی مانند ساخت پرینتر سه‌بعدی که جزو تکنولوژی‌های هایتک دنیا است انجام دهیم و به موفقیت‌های روزافزون برسیم.

گفتنی است شرکت فرتاک اندیشه برنا در سال ۱۳۹۹ با هدف تولید مواد دندانی پیش رفته و با کیفیت تاسیس شد و از سال ۱۴۰۰ عرضه محصولات خود با برند کبالت را آغاز کرده است.

این شرکت با سعی و کوشش متخصصان مواد دندانی و با به کارگیری تیم جوان و متخصص می‌کوشد تا با حرکت در مرز دانش مواد دندانی دنیا، راه ارتباطی بین فناوری‌های روز جهان و صنعت مواد دندانی کشور، با هدف ارتقای سلامت باشد.

محصولات این شرکت شامل دای آشکارساز پوسیدگی، رزین محافظ لثه، محلول شست و شو کانال EDTA، کرم روت کانال دندانپزشکی، اسید اچ، اسید هیدروفلوریک، خمیر کلسیم هیدروکساید، ژل بنداورنده خون، ژل فسفات فلوراید اسیدی ضد پوسیدگی و کیت رزین اینفیلترانت دراین بازدید رونمایی شد.

همچنین شرکت دانش بنیان پیشگامان سلامت اکسیر در دی ماه سال ۱۳۹۹ با هدف ارتقا سلامت و بهداشت دهان و دندان جامعه و با بهره گیری از دانش فنی روز جهان توسط پژوهشگران حوزه دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران تأسیس شد.

رسالت این مجموعه تولید محصولات با کیفیت در سطح جهانی به منظور خودکفایی کشور و کاهش وابستگی به محصولات وارداتی در حیطه مواد و تجهیزات دندانپزشکی است.

محصولات این شرکت شامل اچینگ، اچ پرسلن، سایلن، خمیر پولیش، خمیر ضد حساسیت و پوسیدگی، کامپوزیت فیشور سیلانت و محلول انعقاد خون (الومینیوم کلراید و فریک سولفات) با حضور رییس دانشگاه رونمایی شد.

گزارش خطا
برچسب ها: وزارت بهداشت
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر