کد خبر: ۵۷۸۴
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
حضور دشمنان در کشور‌های منطقه و افغانستان با ایجاد توطئه‌های گوناگون، ظلم به مردم منطقه بوده و این اقدامات نه تنها هیچ امنیتی ایجاد نکرد بلکه خود باعث ناامنی شد.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به حضور بیست ساله آمریکا در کشور افغانستان گفت: این حضور نه تنها هیچ امنیتی ایجاد نکرد بلکه باعث ناامنی و در نهایت خروج با سرافکندگی آمریکا از این کشور شد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار «حسین اشتری» در جمع کارکنان انتظامی شهرستان ایرانشهر با گرامی داشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بیان داشت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با حضور بیست ساله در کشور دوست و همسایه ما افغانستان به بهانه برقراری امنیت و برخورد با گروهگ‌های تروریستی جنایت‌های فراوانی در منطقه رقم زدند.

وی افزود: حضور دشمنان در کشور‌های منطقه و افغانستان با ایجاد توطئه‌های گوناگون، ظلم به مردم منطقه بوده و این اقدامات نه تنها هیچ امنیتی ایجاد نکرد بلکه خود باعث ناامنی شد و در نهایت آمریکایی‌ها با سرافکندگی از این کشور خارج شدند.

حسین اشتری: حضور آمریکا در منطقه باعث ناامنی شد

فرمانده کل انتظامی کشور در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با مرز‌های گسترده سرزمینی و همجواری با کشور‌هایی که با حضور بیگانگان اثرات مخربی در منطقه داشتند، گفت: روزانه تکاوران و کارکنان انتظامی در سراسر مرز‌های کشور به ویژه در جنوب شرق و استان سیستان و بلوچستان به طور پیوسته با قاچاق مواد مخدر، ورود سلاح و تحرکات اشرار در جدال و مقابله هستند و این‌ها همه به خاطر حضور بیگانگان در منطقه است.

سردار اشتری ادامه داد: دشمنان ما در همه حال از اول پیروزی انقلاب تاکنون به دنبال ناامن کردن منطقه بودند، ولی مراقبت ها، هوشیاری و هوشمندی انتظامی کشور از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب بر تمام برنامه‌ها و توطئه‌های آنان خط بطلان کشید و خوشبختانه با جانفشانی‌ها و اقدامات به موقع کارکنان انتظامی و مرزبانی در سراسر کشور توطئه‌های آنان خنثی شد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با تاکید بر اینکه در همه حال خود را آماده و مجهزتر از گذشته می‌بینیم، گفت: بحمدالله انتظامی استان سیستان و بلوچستان و شهرستان‌های آن هم در شمال و جنوب وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: همکاران ما از بعد از انقلاب تاکنون رشادت‌های زیادی به خرج دادند و در این راه شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده ایم.

وی اظهار داشت: امروز در منطقه با اقتداری که انتظامی کشور و استان و همچنین دیگر نیرو‌های مسلح در جنوب شرق کشور دارند بسیاری از توطئه‌ها خنثی شده و با اشراف اطلاعاتی و توانمندی که وجود دارد بسیاری از تحرکات و جرایم که بخواهد نگرانی و یا ایجاد ناامنی برای مردم استان به ویژه در جنوب شرق کشورکند را گرفته ایم.

سردار اشتری اظهارداشت: با توجه به ویژگی‌های خاص منطقه جنوب سیستان و بلوچستان و مرکزیت آن شهرستان ایرانشهر تصمیم گرفتیم که از رده‌های انتظامی و عملیاتی و مرزی شهرستان‌ها و همچنین نوار مرزی استان بازدید و ضمن خداقوت به تک تک کارکنان انتظامی و مرزبانی، با افزایش اقدامات ساختاری و سازمانی خلا‌ها را کم و بیشتر به مردم این استان چه در شمال و چه در جنوب خدمات مضاعف ارائه دهیم.

این مقام عالی انتظامی در ادامه نیز به تدوین و ابلاغ ساختار جدید انتظامی کشور اشاره نمود و بیان داشت: ابلاغ ساختار جدید توسط فرمانده معظم و معزز کل قوا بسیار مبارک و باعث خیر برکت است.

سردار اشتری اضافه کرد: اکنون بی سابقه‌ترین اتفاق در طول زمان انتظامی کشور رخ داده و جایگاه ما از نیرو به فرماندهی کل ارتقاء و به همین نسبت به زیر مجموعه‌ها خصوصا استان سیستان و بلوچستان و مناطق مرزی نیز اثرگذار خواهد بود که نتایج آن چه در ساختار نیروی انسانی، چه در تجهیزات سازمانی و امکانات یگان‌ها در حال پیاده شدن و در ادامه به طور کامل که چیزی جز خدمات رسانی به مردم عزیز نیست، نتیجه بخش و اثرگذار خواهد بود.

شهدا و خانواده این عزیزان، ارزش‌های معنوی انقلابند

سردار "حسین اشتری" در حاشیه سفر به استان سیستان و بلوچستان پس از ورود به شهرستان ایرانشهر در دیدار با خانواده شهیدان "ناصر دٌرزاده و محمود میرزاده" از فداکاری، رشادت و ایثارگری این دو شهید عزیز در حفظ و حراست از این مرز و بوم و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی تقدیر کرد.

وی با اشاره به جایگاه و منزلت ارزشمند شهدا، افزود: شهدا و خانواده‌های این عزیزان ارزش‌های معنوی انقلابند و پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور را در چهل و سومین دهه مبارک فجر انقلاب مدیون خون پاک شهدا هستیم.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: ادامه راه شهیدان و پیروی از آرمان‌های والای آنان یک وظیفه شرعی است چرا که با خون شهیدان درخت انقلاب تنومندتر از گذشته شده و همه ما امنیت موجود را مدیون این عزیزان و ایثارگری‌های آنان هستیم.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور بیان داشت: خانواده معظم شهدا الگوی صبر و پایداری در جامعه هستند که با تحمل سختی‌ها و مشقت‌های فراوان و با تقدیم بهترین عزیزان خود باعث عزت، عظمت و سربلندی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند که برای ما بسیار مایه افتخار و بزرگی است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر