کد خبر: ۵۸۰۰
۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹
"هجدهمین نیرو‌های هوا-زمین" هر سه ماه یک بار تمریناتی در زمینه کاربرد هوش مصنوعی برای شناسایی اهداف مورد حمله دارند.

ژنرال مایکل کوریلا، نامزد فرماندهی سنتکام می‌گوید این خطر وجود دارد که ایران پول حاصل از رفع تحریم‌ها را برای نیرو‌های نیابتی خود و ناامن کردن در منطقه هزینه کند. او گفت ایران "عامل شماره یک بی‌ثباتی" در خاورمیانه است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از دویچه وله، ژنرال مایکل کوریلا از سوی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، به عنوان نامزد فرماندهی سنتکام، ستاد مرکزی نیرو‌های آمریکا در خاورمیانه معرفی شده است.

این ژنرال بلندپایه، ایران را "عامل شماره یک بی‌ثباتی" در منطقه خاورمیانه می‌داند و می‌خواهد با ابزار هوش مصنوعی به مقابله با ایران برود.

نامزد فرماندهی سنتکام: باید با هوش مصنوعی به مقابله با ایران رفت

ژنرال کوریلا که هم‌اکنون فرمانده "هجدهمین نیروی هوا-زمین" ایالات متحده است، در پاسخ به پرسش‌های کمیسیون نیرو‌های مسلح سنای آمریکا گفت: «ایران با رفتار بسیار مخرب خود هم‌اکنون عامل شماره یک بی‌ثباتی در خاورمیانه است.»

او افزود ایالات متحده باید بر سطح همکاری خود با شرکا و هم‌پیمانان در "جبهه‌ای واحد" بیفزاید و "این راه برای مقابله با آن‌ها [ایران]است".

هوش مصنوعی برای مقابله با ایران

ژنرال کوریلا گفت ارتش آمریکا باید از هوش مصنوعی، به ویژه برای مقابله با ایران بهره‌برداری بهینه کند.

این نامزد فرماندهی سنتکام افزود که "هجدهمین نیرو‌های هوا-زمین" هر سه ماه یک بار تمریناتی در زمینه کاربرد هوش مصنوعی برای شناسایی اهداف مورد حمله دارند. او گفت، در صورتی که فرماندهی او مورد تأیید قرار گیرد، این فن‌آوری هوش مصنوعی را به سنتکام منتقل خواهد کرد.

ژنرال کوریلا در پاسخی کتبی به پرسش‌های سناتور‌ها گفت که ارتش آمریکا باید همچنان "سرمایه‌گذاری در فن‌آوری" را ادامه دهد که دربرگیرنده "پلاتفرم‌ها و برنامه‌هایی برای هوش مصنوعی و کارپرداز‌های ماشینی" است.

او گفت بهره‌گیری از هوش مصنوعی به توانمندی آمریکا در شناسایی، دفاع و واکنش برای مقابله با ظرفیت‌های نظامی ایران خواهد افزود.

این ژنرال بلندپایه در برابر کمیسیون سنا گفت، کمک به هم‌پیمانان آمریکا در منطقه برای بهینه‌سازی پدافند سایبری این کشور‌ها بسیار تعیین‌کننده است، به طوری که قادر باشند در برابر "تهاجم‌های قدرتمند سایبری" ایران از خود محافظت کنند.

ژنرال کوریلا به موشک‌های بالستیک ایران اشاره کرد که اخیرا توسط حوثی‌های مورد حمایت ایران در یمن به سوی عربستان سعودی و امارات متحده عربی شلیک شده‌اند. او نه تنها خواستار تقویت سامانه‌های پدافندی هم‌پیمانان آمریکا در منطقه شد، بلکه افشا کردن نقش ایران در این حملات نزد افکار عمومی را ضروری دانست.

دور جدید مذاکرات هسته‌ای وین میان ایران و قدرت‌های جهانی روز سه‌شنبه ۸ فوریه (۱۹ بهمن) آغاز شد. گفته می‌شود احتمال بازگشت دو کشور ایران و آمریکا به توافق‌نامه برجام وجود دارد.

این نامزد فرماندهی سنتکام ضمن تأکید بر اهمیت تضمینی برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح اتمی گفت در صورت لغو تحریم‌ها "این خطر وجود دارد که ایران بخشی از پول را برای حمایت از نیرو‌های نیابتی خود و تروریسم در منطقه هزینه کند".

به گفته این ژنرال آمریکایی در این صورت نیرو‌های نظامی آمریکا در منطقه در معرض خطر بیشتری قرار خواهند گرفت.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر