کد خبر: ۶۱۲۴
۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
سامانه مشاوره کتاب با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی همزمان با دهه فجر از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران رونمایی می‌شود.

سامانه مشاوره کتاب با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی همزمان با دهه فجر از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران رونمایی می‌شود.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، علیرضا فاطمیان‌ پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های متنوع این معاونت همزمان با دهه فجر، گفت: در کنار برپایی مسابقات کتابخوانی و طرح‌های متعددی که برای این ایام در نظر گرفته شده، قرار است از سامانه مشاوره کتاب در این سازمان رونمایی شود.

وی با توضیح درباره این طرح، افزود: قرار است به صورت تلفنی و با کمک سامانه کتابخانه‌های سازمان، کتابداران ۱۱۰ کتابخانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خدمات مشاوره به شهروندان تهرانی ارائه دهند.

رونمایی از سامانه «مشاوره کتاب» همزمان با دهه فجر

فاطمیان‌پور با بیان اینکه مشاوره‌ها در دو بخش خرید و امانت کتاب است، ادامه داد: اگر فردی قصد خرید کتاب داشته باشد، اما نداند که از کجا می‌تواند آن را تهیه کند، یا اگر فردی به دنبال کتابی درباره یک موضوع خاص است، در تماس با این سامانه می‌تواند از مشاوره کارشناسان ما بهره‌مند شود.

وی افزود: مثلا اگر فردی کودک پنج ساله دارد و به دنبال آثاری درباره چگونگی تقویت مهارت و هوش او است، در تماس با این سامانه و مشورت کارشناسان می‌تواند با بهترین کتاب‌های موجود در بازار آشنا شود.

فاطمیان‌پور همچنین به بخش دیگر فعالیت‌های این سامانه اشاره کرد و گفت: در این زمینه اگر فردی به دنبال کتابی در میان ۱۱۰ کتابخانه سازمان است، می‌تواند در تماس با سامانه از موجودی کتاب و کتابخانه مورد نظر مطلع شود.

وی افزود: اگر هم کتابی در سامانه درخواست شود، اما در هیچ یک از کتابخانه‌های سازمان موجود نشد، عنوان اثر ثبت می‌شود و در کوتاه‌ترین زمان تهیه شده و به متقاضی اطلاع داده می‌شود.

فاطمیان‌پور در ادامه با بیان اینکه مشاوره‌ها در بخش‌های مختلف اجرا می‌شود، توضیح داد: بخشی از این مشاوره‌های تلفنی، برخی به صورت ایمیل و بخش دیگر به صورت ورود به سامانه است که به مرور بخش‌های دیگر هم برای دسترسی بهتر و آسان‌تر مخاطبان به طرح افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه مشاوره‌ها توسط کارشناسان کتابداری خبره سازمان انجام خواهد شد، یادآور شد: حدود ۴۰ نفر از کارشناسان این حوزه در بخش پاسخگویی همکاری دارند و تلاش شده است در ساعت اداری بخش گفتگو و مشاوره تلفنی را به صورت فعال داشته باشیم و غیر از آن نیز می‌توانند درخواست خود را ارائه دهند تا در ساعت اداری بررسی شود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر