کد خبر: ۶۲۳۱
۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱
سعید خطیب زاده:
سفارت ایران تمام تلاش خود را برای خروج ایرانیان ساکن در اوکراین بکار بسته، حتی تمام ماشین‌ها و امکانات سفارت را هم در اختیار دانشجویان و ایرانیان مقیم این کشور قرار داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به برقراری حکومت نظامی در کیف تاکید کرد: همه تلاشمان را برای انتقال ایرانیان در اوکراین انجام می‌دهیم.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از صدا و سیما، سعید خطیب زاده افزود: شرایط اوکراین به طرز فوق العاده‌ای جلو می‌رود و تمام تلاش‌هایی که تاکنون صورت گرفته برای این بوده که ما بتوانیم ایرانیان و دانشجویان را از شهر‌های پر خطر دور کنیم در مرحله اول و دوم آن‌ها را از کی یف خارج نماییم.

وی ادامه داد: سفارت جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای خروج ایرانیان ساکن در اوکراین بکار بسته، حتی تمام ماشین‌ها و امکانات سفارت را هم در اختیار دانشجویان و ایرانیان مقیم این کشور قرار داده که از خارکف و شهر‌های دیگر به کیف بروند و عازم شوند.

تمام تلاش خود را برای خروج ایرانیان ساکن در اوکراین بکار بسته‌ایم

خطیب زاده تصریح کرد: امروز حدود ۲۰۰ دانشجو با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی سفارت ایران در اوکراین بوسیله قطار، به مرز‌های غربی اعزام شدند، این در حالیست که صفوف خروج نفرات از طریق مرز لهستان به ۷ یا ۸ کیلومتر می‌رسد. حدود ۳۰ نفر از دانشجویان ایرانی تا دقایقی قبل در اقامت گاه‌های لهستان اسکان داده شده اند.

او از برقرای حکومت نظامی در کیف پایتخت اوکراین خبرداد و افزود: از ساعت ۵ عصر امروز تا ۸ صبح دوشنبه عملاً امکان اعزام بقیه دانشجویان و ایرانیان مقیم نیست بنابراین سفارتخانه ایران، برای اقامت آن‌ها مکان‌های امن را شناسایی کرده است و این افراد را در آنجا اسکان می‌دهد.

او درخصوص انتقال ایرانیان از طریق خط پروازی هم گفت: احتمال زیاد اگر تعداد ایرانیانی که در این صف ۱۰ کیلومتری ورود به لهستان هستند قابل توجه شود، فردا پرواز اختصاصی ترتیب داده خواهد شد.

جای نگرانی نیست سفارتخانه‌های ما در مجارستان، لهستان و رومانی مشغول اسکان دادن راه یافتگان به این کشور‌ها هستند.

هر ایرانی در هر نقطه‌ای در مرز یا در شهر‌ها مشکلی داشت می‌تواند فورا با شمار‌های تماسی که در تارنمای وزارت امور خارجه و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده تماس بگیرد و تلاش خواهد شد که در اسرع وقت این کار برای انتقالشان انجام شود با سفارت اوکراین در تهران در تماس هستیم با سفارتخانه‌های دیگر هم همین طور، همه سعی ما اینست که امن‌ترین راه را برای انتقال ایرانیان و دانشجویان مهیا کنیم.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر