کد خبر: ۶۲۴۷
۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
سید محمود نبویان:
نباید به ما الزام کنند که مواد غنی شده خود را به خارج از کشور منتقل کنیم، ما می‌توانیم در توافق با آژانس و تحت نظارت آن‌ها این مواد را حفظ کنیم و همینطور باید تجهیزات جدید خود را نیز حفظ کنیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس گفت: دشمن به دنبال این است که صنعت هسته‌ ای ما مختل شود و هیچ توافقی نباید منجر به توقف توسعه علم در کشور شود.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از خانه ملت، سید محمود نبویان اظهار داشت: توافق احتمالی دو بُعد دارد یکی لغو تحریم‌ها و دیگری کاهش اقدامات هسته ای، در بُعد کاهش اقدامات هسته‌ای باید این حساسیت را داشته باشیم که ساختار تکنولوژی ما آسیبی نبیند.

نباید به ما الزام کنند که مواد غنی شده خود را به خارج از کشور منتقل کنیم

وی افزود: اصل مهم ما در در صیانت از تکنولوژی هسته‌ ای این است که آنچه که خود به دست آوره ایم را نباید در اختیار غربی‌ها قرار دهیم و نباید به ما الزام کنند که مواد غنی شده خود را به خارج از کشور منتقل کنیم، ما می‌توانیم در توافق با آژانس و تحت نظارت آن‌ها این مواد را حفظ کنیم و همینطور باید تجهیزات جدید خود را نیز حفظ کنیم.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: این امکان وجود دارد که سانتریفیوژ‌ها فعال باشد، اما گاز به آن‌ها تزریق نشود و تحقیق و توسعه همچنان فعال باشد چرا که ما نسبت به نسل آینده مسئول هستیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود تاکید کرد: دشمن به دنبال این است که صنعت هسته‌ای ما مختل شود و این سناریو را بار‌ها اعلام کردند، اما ایستادگی ملت اجازه نداد این سیاست موفق شود و از این به بعد هم هیچ توافقی نباید منجر به توقف توسعه علم در کشور شود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر