کد خبر: ۶۳۰۲
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
مذاکرات بین هیات‌های اوکراین و روسیه روز دوشنبه نهم اسفند در مرز بلاروس و اوکراین برگزار شد و پس از شش ساعت پایان یافت.

دور نخست مذاکرات بین هیات‌های اوکراین و روسیه پایان یافت و رییس هیات روسیه از توافق برای ادامه مذاکرات در مکانی در مرز لهستان و بلاروس خبر داد.

به گزارش اکوپل نیوز، مذاکرات بین هیات‌های اوکراین و روسیه روز دوشنبه نهم اسفند در مرز بلاروس و اوکراین برگزار شد و پس از شش ساعت پایان یافت. در همین حال میخائیل پودولیاک، مشاور رییس جمهوری اوکراین اعلام کرد که هیات‌ها برای مشورت به پایتخت‌های خود باز می‌گردند.

او توضیحی درباره نتیجه این مذاکرات نداد و اعلام کرد که طرفین تعدادی از موضوعات کلیدی را شناسایی کرده بودند که «تصمیمات خاصی» باید در مورد آن‌ها اتخاذ شود. اعلام شده که دو کشور برای دور دوم مذاکرات برنامه‌ریزی می‌کنند.

پایان دور اول مذاکرات اوکراین و روسیه و توافق برای ادامه گفتگو‌ها

پودولیاک برخورد طرف روسی را همچنان «به شدت مغرضانه» توصیف کرد و مذاکرات را مشکل خواند.

در همین حال ولادیمیر مدینسکی، رییس هیات روسیه، اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات در مرز لهستان و بلاروس برگزار خواهد شد.

پیشتر رسانه‌های روسیه با انتشار فیلم‌هایی خبر دادند نشست هیات‌های دو کشور در نزدیکی مرز اوکراین در سواحل رودخانه پریپیات در منطقه گوملسکی برگزار می‌شود.

کانال تلویزیونی دولتی بلاروس هم گزارش داد که به دلایل امنیتی، مکان دقیق مذاکرات اعلام نشده است.

تعدادی از مقام‌های اوکراین و سفیر این کشور در آلمان نسبت به نتایج مذاکرات ابراز بدبینی کرده‌اند. ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین نیز اعلام کرده بود که به نتایج مذاکرات خوشبین نیست، اما باید اجازه داد هیات‌ها کار خود را انجام دهند.

الکسیچ رسنیکوف، وزیر دفاع اوکراین، رییس هیات مذاکره این کشور است و اوکراین خواستار آتش‌بس فوری و خروج نیرو‌های روسیه شده است.

همزمان با این مذاکرات، رییس‌جمهوری اوکراین درخواست این کشور را برای پیوستن به اتحادیه اروپا امضا کرد. او پیشتر از این اتحادیه خواسته بود که درخواست الحاق اوکراین را به صورت ویژه و فوری بررسی کند.

دولت آمریکا هم در چارچوب تحریم‌های جدید خود علیه مسکو، شهروندانشان را از هرگونه معامله‌ای که بانک مرکزی روسیه، صندوق ثروت ملی و وزارت دارایی این کشور در آن دخیل باشد، منع کرد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر