کد خبر: ۶۳۹۱
۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
سخنگوی دولت خبر داد:
در مجموع ۱۵ سفر استانی رئیس جمهور ۳۸۹۲ طرح از سوی استان‌ها پیشنهاد شد که ۱۷۹۷ طرح مصوب شده است.

سخنگوی دولت گفت: در مجموع ۱۵ سفر استانی رئیس جمهور ۳۸۹۲ طرح از سوی استان‌ها پیشنهاد شد که ۱۷۹۷ طرح مصوب شده است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از صدا و سیما، علی بهادری جهرمی درباره اهداف سفر‌های استانی افزود: در پنج ماه ابتدایی فعالیت دولت مردمی، ۱۵ سفر استانی برگزار شد یعنی به طور میانگین هر ماه سه سفر انجام شد، البته در ماه اخیر به دلیل محدودیت‌های ستاد مقابله با کرونا، سفر‌ها متوقف شده بود.

وی ادامه داد: فردا سفر شانزدهم انجام می‌شود و رئیس جمهور مهمان مردم گلستان خواهد بود.

تصویب حدود ۱۸۰۰ طرح در سفر‌های استانی رئیس جمهور

بهادری جهرمی گفت: سفر‌های استانی در راستای یکی از اولویت‌های دولت در جهت در صحنه بودن، در میدان بودن و در میان مردم بودن است یعنی علاوه بر این که مسائل منطقه‌ای و اقشار مختلف مردم در گزارش‌های کارشناسی جمع آوری می‌شود در صحنه هم با کنار زدن فاصله ها، مسئولان عالی کشور بتوانند در صحنه از زبان مردم منطقه، اشراف دقیق تری نسبت به موضوع پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: در ۱۵ سفر استانی انجام شده بیش از ۱۲۰۰ ساعت جلسه فقط با استانداران و مسئولان ملی انجام شده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در سفر‌های استانی از استانداران و مسئولان محلی خواسته می‌شود اولویت‌ها و نیاز‌های استان را با اولویت طرح‌های نیمه تمام شناسایی و احصاء کنند و در چارچوب سند آمایش سرزمینی که سازمان برنامه و بودجه برای هر منطقه در نظر گرفته است، طرح‌ها پیشنهاد می‌شود که در مجموع ۱۵ سفر استانی ۳۸۹۲ طرح از سوی استان‌ها پیشنهاد شده است.

بهادری جهرمی با اشاره به این که این طرح‌ها در جلسات کارشناسی در تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد گفت: از تعداد ۳۸۹۲ طرح پیشنهاد شده در جلسات متعدد کارشناسی شده با مدیران محلی و مدیران ملی در تهران با محوریت معاونت اجرایی ریاست جمهوری، ۱۷۹۷ طرح مصوب شده است.

وی افزود: همه طرح‌هایی که به تأیید نهایی در معاونت اجرایی می‌رسند پیش از سفر یک جلسه نهایی با معاون اول رئیس جمهور و مقام‌های مرتبط ملی و نمایندگان استانی برگزار و تصمیم گیری می‌شود و جمع بندی برای سفر آماده می‌شود یعنی با سفر استانی علاوه بر برنامه ریزی‌های کارشناسی، وقتی حضور در صحنه و برداشته فاصله میان مردم و مسئولان و شنیده شدن درد و حرف مردم را داریم البته در برخی موارد در صحنه دستوراتی صادر می‌شود یا گزارش‌هایی از مقام‌های متولی موضوع خواسته می‌شود.

بهادری جهرمی درباره اثرات سفر‌های استانی هم گفت: در مجموع ۱۵ سفر استانی، رئیس جمهور ۱۷۰ دستور در خصوص بررسی موضوعات و رفع مشکلات موردی صادر کردند، مسئول پیگیری همه مسائل، معاونت اجرایی رئیس جمهور است که دبیرخانه پیگیری مصوبات سفر‌های استانی را بر عهده دارد، البته سامانه جامع برای این کار هم وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: همه مسائل از قبیل این که برای یک طرح چه میزان باید از بودجه عمومی دولت هزینه شود، چقدر تسهیلات باید در اختیار قرار گیرد و چقدر سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی لازم است به همراه اعداد و زمان بندی‌ها روشن است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در سفر اول استانی رئیس جمهور به استان خوزستان یکی از مسائل دیرینه استان؛ مشکل فاضلاب به ویژه در سفر اهواز و سایر شهر‌ها بود که یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی شد و تخصیص‌های لازم برای کوتاه مدت صادر شد و اقداماتی صورت گرفت که الآن برنامه کوتاه مدت اجرایی و تمام شده است، به عنوان نمونه در بارش‌های اخیر دیگر مشکل مزمن سال‌های گذشته را نداشتیم یعنی برنامه کوتاه مدت اجرا شد و دیگر مشکل فاضلاب برطرف شد.

بهادری جهرمی گفت: همچنین در سفر‌های استانی دیگر، طرح‌ها مطابق با زمان بندی پیش می‌رود حتی تخصیص‌هایی که مربوط به سال ۱۴۰۰ از سوی سازمان برنامه و بودجه تقریباً ۱۰۰ درصد آن انجام شده است و منابع بخش سال ۱۴۰۰ در اختیار استانداری‌های ۱۵ استان قرار گرفت.

وی افزود: معاون اجرایی رئیس جمهور به این ۱۵ استان به ترتیب طی یک تا دو هفته آینده سفر خواهد کرد و احتمالاً از خوزستان شروع می‌کند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر