کد خبر: ۶۸۳
۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵
رادار‌های دوربین روسی "کانتینر" جنگنده‌های رادارگریز آمریکایی F-۳۵ و سایر هواپیما‌های رادارگریز را با استفاده از طول موج‌های مشخص ردیابی می‌کنند.

یوری آنوشکو، مدیر کل شرکت روسی RTI Systems در همایش فناوری نظامی "آرمیا ۲۰۲۱" گفت: رادار‌های دوربین روسی "کانتینر" جنگنده‌های رادارگریز آمریکایی F-۳۵ و سایر هواپیما‌های رادارگریز را با استفاده از طول موج‌های مشخص ردیابی می‌کنند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از اسپوتنیک، یوری آنوشکو افزود: بر این اساس، با آگاهی از محل استقرار جنگنده های F-۳۵ و اطلاع از پرواز آن‌ها از طریق منابع آزاد می‌توانیم با اطمینان بگوییم که آن‌ها را دیدیم و همراه آن‌ها بودیم.

روسیه جنگنده‌های رادارگریر آمریکا را ردیابی می‌کند

آنوشکو توضیح داد که ایستگاه رادار دوربین در محدوده به اصطلاح امواج کوتاه کار می‌کند که طول این امواج از ده‌ها تا صد‌ها متر متغیر است. در این حالت، اثر حاصل از استفاده از پوشش‌های جاذب رادیویی و شکل خود هواپیما دیگر موثر نخواهد بود.

این متخصص خاطرنشان کرد: بر این اساس برای ایستگاه رادار دوربین، استفاده از فناوری مخفی کاری استلس دیگر مانعی برای تشخیص نیست.

به گفته آنوشکو، فناوری استلس می‌تواند احتمال تشخیص هواپیما در محدوده طول موج معینی را کاهش دهد و قاعدتاً بر محدوده چنان طول موج‌هایی متمرکز است که در آن‌ها رادار‌های هواپیما‌های دیگر و رادار‌های سیستم‌های موشکی ضد هوایی کار می‌کنند. آخر رادار‌های هوایی هواپیما‌های جنگی مدرن عمدتا در محدوده طول موج چند سانتی متری عمل می‌کنند.

روسیه جنگنده‌های رادارگریر آمریکا را ردیابی می‌کند

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر