کد خبر: ۶۹۵۸
۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
سامانه پرداخت الکترونیکی مالیات نقل و انتقال خودرو با هدف تسهیل در پرداخت مالیات توسط سازمان امور مالیاتی و با همکاری پلیس راهور طراحی و پیاده سازی شده است.

با حضور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا، از سامانه پرداخت آنلاین مالیات نقل و انتقال خودرو در مرکز تعویض پلاک میثم رونمایی شد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از رسانه مالیاتی ایران، داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، در مراسم افتتاح سامانه پرداخت آنلاین مالیات نقل و انتقال خودرو که با حضور سرهنگ علی محمدی، رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا انجام گرفت، اظهار داشت: سامانه پرداخت الکترونیکی مالیات نقل و انتقال خودرو با هدف تسهیل در پرداخت مالیات توسط سازمان امور مالیاتی و با همکاری پلیس راهور طراحی و پیاده سازی شده است.

منظور تاکید کرد: در اجرای ماه ۳۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده، شهروندان محترم از این پس می‌توانند بدون مراجعه به بانک‌ها و در زمان تعویض پلاک و حتی قبل از آن، مالیات نقل و انتقال خودرو را از طریق این سامانه پرداخت کنند.

سامانه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو در مرکز تعویض پلاک خودرو افتتاح شد

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه مالیات نقل و انتقال خودرو، یک درصد ارزش خودرو‌های داخلی و دو درصد ارزش خودرو‌های وارداتی است، گفت: از این پس افرادی که برای دریافت نوبت تعویض پلاک به سامانه نوبت دهی مراجعه می‌کنند، ابتدا به سامانه پرداخت مالیات هدایت و پس از پرداخت مالیات می‌توانند نسبت به نوبت گیری اقدام کنند.

وی تاکید کرد: صاحبان خودرو علاوه بر روش مذکور می‌توانند مستقیم به سایت سازمان امور مالیاتی مراجعه و به صورت خوداظهاری مالیات مربوطه را پرداخت نمایند و با استفاده از کد رهگیری دریافت شده نسبت به اخذ نوبت از مراکز شماره گذاری اقدام نمایند.

منظور با اشاره به اینکه برخی افراد ممکن است طی ماه‌های گذشته، مالیات خودرو را پرداخت نکرده باشند، اظهار داشت: چنانچه در گذشته، در مواردی این مالیات پرداخت نشده باشد، سازمان امور مالیاتی ضمن شناسایی این موارد مراتب را به فروشندگان خودرو جهت پرداخت مالیات ابلاغ خواهد کرد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه عنوان داشت: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۵۲۶ پاسخ سوالات و ابهامات خود را دریافت کنند.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا نیز در این مراسم با اشاره به آغاز کار سامانه پرداخت آنلاین مالیات نقل و انتقال خودرو اظهار داشت: هزینه شهروندان برای نقل و انتقال خودرو با پرداخت آنلاین مالیات حدود ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

سرهنگ علی محمدی با اشاره به اینکه پیش از این مالیات نقل و انتقال خودرو توسط دفاتر اسناد رسمی اخذ می‌شد، تصریح کرد: با پرداخت آنلاین مالیات و انجام نقل و انتقال از این طریق، هزینه‌های شهروندان کاهش پیدا می‌کند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر