کد خبر: ۷۰۴۶
۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
کاظم غریب آبادی خبر داد؛

استقبال ایرانیان خارج از کشور از سامانه «پرسمان تردد»؛ ثبت ۳۳۰۰ درخواست

در کمتر از دو ماه از ایجاد سامانه «پرسمان تردد» ویژه ایرانیان مقیم خارج از کشور، بیش از ۳۳۰۰ درخواست تا پایان اسفندماه در این سامانه ثبت شد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، اقدامات به عمل آمده در جهت تسهیل تردد ایرانیان خارج از کشور را تشریح کرد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌ آبادی اظهار داشت: بدنبال اعلام سیاست حمایتی کشور درخصوص تسهیل تردد ایرانیان خارج از کشور و همچنین مصوبه شورایعالی ایرانیان خارج از کشور در اواخر سال گذشته در این خصوص، پرسمان تردد به عنوان خدمتی جدید در سامانه میخک وزارت امور خارجه پیش بینی شد.

این سامانه به هموطنان مقیم خارج از کشور کمک می‌کند تا در صورت وجود هرگونه تردید، سوالات خود درخصوص ورود و خروج از کشور را طرح و برای سفر خود، بدون دغدغه، برنامه ریزی کنند.

استقبال ایرانیان خارج از کشور از سامانه پرسمان تردد؛ ثبت ۳۳۰۰ درخواست

معاون امور بین الملل قوه قضائیه افزود: سامانه پرسمان تردد برای هموطنانی که دارای سوابق ممنوع الخروجی از بابت ثبتی، مالیاتی و حقوقی باشند، اطلاع رسانی لازم را به عمل آورده و همچنین راهنمایی لازم در رفع آن موانع را ارائه می‌کند.

غریب آبادی گفت: در کمتر از دو ماه از ایجاد این سامانه، ایرانیان مقیم خارج از کشور استقبال خوبی از این خدمت جدید به عمل آوردند، به گونه‌ای که بیش از ۳۳۰۰ درخواست تا پایان اسفندماه در این سامانه ثبت شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی فوری درخواست‌ها و استعلام از مراجع ذیربط، پاسخ بیش از ٢٥٠٠ متقاضی از طریق سامانه به هموطنان ارسال شد و مابقی نیز در روند استعلام و پاسخگویی قرار گرفت.

معاون امور بین الملل رئیس قوه قضائیه بار دیگر تاکید کرد: اصل بر تردد آزادانه هموطنان مقیم خارج به داخل کشور می‌باشد و فقط افرادی که تردید‌هایی درخصوص وجود موانع حقوقی یا قضایی دارند، به این سامانه مراجعه و مبادرت به استعلام نمایند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر