کد خبر: ۷۲۳۴
۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴
دشمن به دنبال برنامه ریزی برای ایجاد اختلاف میان دو ملت ایران و افغانستان هستند.

وزیر کشور، ایجاد حساسیت غیرواقعی میان ایران و افغانستان را برنامه ریزی دشمن خواند و گفت: مردم این دو کشور نسبت به این توطئه در ایجاد اختلاف هوشیارند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از وزارت کشور، احمد وحیدی در حاشیه چهل و دومین نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در گفتگو با خبرنگاران این مطلب را در پاسخ به یک سوال مطرح کرد و افزود: دشمن به دنبال برنامه ریزی برای ایجاد اختلاف میان دو ملت ایران و افغانستان هستند.

وزیر کشور با اشاره به روابط دیرینه دو کشور ایران و افغانستان؛ گفت: جمهوری اسلامی ایران میزبان مهاجران افغانستانی است و روابط تجاری و اقتصادی خوبی میان دو کشور برقراراست.

احمد وحیدی: دشمن به دنبال ایجاد اختلاف بین دو ملت ایران و افغانستان است

وحیدی با بیان اینکه عده‌ای در داخل افغانستان همچون کابل و هرات در تلاش برای ایجاد سطحی از تشنج میان روابط دو کشور هستند که حتما مورد تایید نیست و هدایت شده است.

وی از مسئولان افغانستان خواست که کنترل‌ها و مراقبت‌های لازم را به عمل آورند و خاطرنشان کرد: البته طبق گزارش دریافتی تذکرات لازم از سوی آن‌ها داده شده است که نیاز است ادامه یابد.

رئیس شورای امنیت کشور همچنین از مردم ایران خواست همچون گذشته هوشیاری لازم را نسبت به برنامه‌های دشمن در ایجاد حساسیت‌های غیرواقعی داشته باشند و اظهار کرد: ان شاءالله روابط رو به رشدی را میان دو کشور دوست و همسایه شاهد باشیم.

روال گذشته در تبادلات تجاری مرز شلمچه

وحیدی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درخصوص مرز شلمچه هم گفت: روند تبادلات تجاری در این مرز طبق روال گذشته انجام می‌شود.

کشت برنج در خوزستان

وی همچنین در ارتباط با مجوز کشت برنج در استان خوزستان به خبرنگاران پاسخ داد: با توجه به موضوع کم آبی و کاهش نزولات آسمانی، وزارت جهاد کشاورزی و نیرو تصمیم گرفتند که کاشت برنج در مناطقی باشد که آب به میزان کافی وجود دارد و در مناطقی که مشکل آب دارند، کاشت برنج صورت نگیرد و در این خصوص استان‌ها شناسایی و مشخص شده اند.

ارز ترجیحی

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره حذف ارز ترجیحی و تبعات آن اظهار کرد: این موضوع در کمیته اقتصادی دولت دنبال می‌شود و براساس تاکید ریاست محترم جمهوری، برنامه اقتصادی دولت بر این محور است که حذف ارز ترجیحی منجر به شوک اقتصادی نشود و مسئولان اقتصادی بر همین اساس تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهند کرد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر