کد خبر: ۷۲۵۵
۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۱
«فرانک جیمز» عامل حمله و تیراندازی روز سه‌شنبه در مترو نیویورک پس از ۳۰ ساعت جستجو، دستگیر شد.

مقام‌های نیویورک گفتند که عامل حمله و تیراندازی روز سه‌شنبه در مترو نیویورک را که فردی ۶۲ ساله به نام فرانک جیمز است پس از ۳۰ ساعت جستجو و با کمک اطلاعات ساکنان منطقه دستگیر کرده‌اند.

به گزارش اکوپل نیوز، این فرد روز سه‌شنبه درحالی که ماسک ضد گاز بر صورت داشت پس از پرتاب و انفجار بمب دودزا در یکی از واگن‌های متروی منطقه بروکلین نیویورک، با یک اسلحه نیمه اتوماتیک گلاک اقدام به تیراندازی کرد که در اثر آن دست‌کم ۲۳ نفر به طور مستقیم با گلوله یا در اثر پیامد‌های ناشی از تیراندازی و انفجار بمب دودزا مجروح شدند.

به گفته مقام‌های نیویورک، فرانک جیمز ۶۲ ساله در حال حاضر به نقض قانون منع حمله به حمل و نقل جمعی با اتهام سنگینی مواجه است.

«فرانک جیمز» عامل تیراندازی مترو نیویورک دستگیر شد

پلیس نیویورک ساعتی پس از تیراندازی و در حالی که فرد مهاجم فرار کرده بود، کلید یک ون اجاره‌ای را در کنار اسلحه نیمه اتوماتیک فرد مهاجم و نارنجک‌های دودزای منفجر شده و منفجر نشده در واگن مترو پیدا کرده بود و از طریق این کلید به اطلاعات فرانک جیمز ۶۲ ساله‌ای دست یافت.

با این حال بازداشت فرانک جیمز در روز چهارشنبه در محله دهکده شرقی منهتن پس از آن انجام شد که عابران و مردم ساکن منطقه او را در این منطقه مشاهده کرده و از روی تصاویر منتشر شده‌اش شناسایی کرده و به پلیس خبر دادند.

در همین حال دادستان ناحیه شرق نیویورک در بیانیه‌ای گفت که فرانک جیمز به اتهام حملات تروریستی و سایر حملات خشونت‌آمیز علیه سیستم حمل و نقل عمومی دستگیر شده و در صورت اثبات اتهاماتش در دادگاه ممکن است به حبس ابد محکوم شود.

این دادستان تاکید کرد که آماده است ثابت کند که روز سه‌شنبه در سان ست پارک بروکلین، متهم فرانک جیمز آگاهانه و بدون مجوز قانونی از سلاح خطرناک به قصد کشتن افراد استفاده کرده است و صدمات شدید بدنی به مسافران و کارکنان متروی نیویورک وارد آورده است.

در این بیانیه، دادستان ناحیه شرق نیویورک تاکید کرد که ضمن همکاری با همه مجریان قانون، اف‌بی‌ای و پلیس نیویورک، از هر ابزاری استفاده خواهد کرد تا فرانک جیمز را به عنوان عامل حملات سه‌شنبه متروی نیویورک به دست عدالت بسپارد.

همزمان اریک آدامز، شهردار نیویورک در یک کنفرانس مطبوعاتی خطاب به مردم شهر نیویورک گفت که ما عامل حمله سه‌شنبه را دستگیر کردیم و از مردم این شهر محافظت خواهیم کرد.

فرانک جیمز، پیشتر در شبکه‌های اجتماعی ویدیو‌هایی مملو ناسزاگویی منتشر کرده و در آن‌ها با انتقاد از آنچه «جنایت علیه سیاهپوستان» خوانده، گفته بود که تغییر اوضاع به اقدامی جدی نیاز است.

این مرد ۶۲ ساله در ویدیویی برنامه شهردار و فرماندار نیویورک را برای بهبود ایمنی در مترو محکوم به شکست دانسته و در ویدیویی دیگر به طرح شهردار نیویورک برای پایان دادن به خشونت با سلاح، اعتراض کرده بود.

پلتفرم ویدیویی یوتیوب نیز عنوان کرد که یک حساب کاربری که ظاهرا متعلق به جیمز بود را روز چهارشنبه «به دلیل نقض دستورالعمل‌های انجمن یوتیوب» حذف کرده است.

پلیس نیویورک گفت که تحقیقات برای انگیزه عمل فرانک جیمز ادامه دارد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر